Moderator: Redaktörer
spuj skrev:Sedärja
Vilken slags kabel bör man använda, en- eller tvåledare? Hur ska de kopplas i phoenix-kontakten?
spuj skrev:Jag menade en kabel som har två ledare + skärm, som används till tex XLR.
Men nu är jag helt med på hur man gör, tack för länken!
spuj skrev:Jag kommer nog även jag köra med en vanlig rca-kabel, kanske köper jag en färdig och knipsar ena änden för att göra det extra enkelt för mig själv.
spuj skrev:Jag menade en kabel som har två ledare + skärm, som används till tex XLR.
Men nu är jag helt med på hur man gör, tack för länken!
genstruktur skrev:Eftersom jag snart har Spujs balanserade mindsp 2x4 på väg hem till mig, så behöver jag också snickra rca--->Phoenixkablar.
Tänkte också göra det "lätt" för mig, förhopppningsvis, och köpa två par stereo-rcakablar som jag helt sonika klipper av i ena ändarna.
Fungerar det med vilka köpe-rcakablar som helst? En annan är inte så insatt i det tekniska, och det hade varit skönt att inte köpa fler rca-kablar bara för att de införskaffade inte "fungerar" till manövern.
Med vänlig hälsning
/Genis
boom skrev:genstruktur skrev:Eftersom jag snart har Spujs balanserade mindsp 2x4 på väg hem till mig, så behöver jag också snickra rca--->Phoenixkablar.
Tänkte också göra det "lätt" för mig, förhopppningsvis, och köpa två par stereo-rcakablar som jag helt sonika klipper av i ena ändarna.
Fungerar det med vilka köpe-rcakablar som helst? En annan är inte så insatt i det tekniska, och det hade varit skönt att inte köpa fler rca-kablar bara för att de införskaffade inte "fungerar" till manövern.
Med vänlig hälsning
/Genis
Finns i manualen hur man kopplar .
genstruktur skrev:Jo det ser jag att det gör. Men ser alla rca-kablar ut på likande sätt och kommer att fungera att bygga om till Phoenix?
Tänkte köpa färdiga rcakablar och klippa av.
PerStromgren skrev:genstruktur skrev:Jo det ser jag att det gör. Men ser alla rca-kablar ut på likande sätt och kommer att fungera att bygga om till Phoenix?
Tänkte köpa färdiga rcakablar och klippa av.
Om du undviker de allra mest esoteriska så är alla RCA-kablar byggda på samma (enkla) sätt.
spuj skrev:Eftersom minidspn ska sitta efter ett Ino cr80s behöver jag dock använda rca.
IngOehman skrev:spuj skrev:Eftersom minidspn ska sitta efter ett Ino cr80s behöver jag dock använda rca.
EFTER cr80s?
Hur tänkte du koppla då?
Vh, iö
IngOehman skrev:Det är kanske inte konstigt och kanske kan man föredra det då man på så vis slipper den ljudkvalitetsförsämring som den ger, över 80 Hz, men den ger ju en fördröjning, vilket kopplat så ger en fördröjning för alla frekvenser under delningen således att man förstör integrationen.
Dessutom så kan j utsignalen från cr80s vara mycket starkare än minidsp klarar utan att klippa.
Vh, iö
IngOehman skrev:Man kan förstås tycka så, och även ha rätt, men det är nog olika från fall till fall.
Om man t ex har en förstärkare som driver basarna, som kan leverera många hundra watt, men som får en insignal (från miniDSPn) som klipper vid en inspänning som bara blir 100 W.![]()
Klippning är ju liksom ett fel av en annan dignitet än andra.
Vh, iö
IngOehman skrev:Man kan förstås tycka så, och även ha rätt, men det är nog olika från fall till fall.
Om man t ex har en förstärkare som driver basarna, som kan leverera många hundra watt, men som får en insignal (från miniDSPn) som klipper vid en inspänning som bara blir 100 W.![]()
Klippning är ju liksom ett fel av en annan dignitet än andra.
Vh, iö
genstruktur skrev:Verkar på något sätt som mina inlägg i de olika trådarna som relaterar till mindspn, har rört runt i grytan.
Hade inte riktigt fått uppfattningen att det var en sådan kontroversiell produkt. Men kul med lite liv i trådarna.
Själv kör jag mindspn mellan försteg och bc60. Vågar man säga det?
boom skrev:genstruktur skrev:Verkar på något sätt som mina inlägg i de olika trådarna som relaterar till mindspn, har rört runt i grytan.
Hade inte riktigt fått uppfattningen att det var en sådan kontroversiell produkt. Men kul med lite liv i trådarna.
Vet du vilken modell du har av 2x4 har du 2 volts varianten så är den för cd spelare utan volym kontroll .
kör du med 2 volt så kommer det att klippa och dista ganska omgående då den är gjord för enheter utan egen volym kontroll.
genstruktur skrev:boom skrev:genstruktur skrev:Verkar på något sätt som mina inlägg i de olika trådarna som relaterar till mindspn, har rört runt i grytan.
Vet du vilken modell du har av 2x4 har du 2 volts varianten så är den för cd spelare utan volym kontroll .
kör du med 2 volt så kommer det att klippa och dista ganska omgående då den är gjord för enheter utan egen volym kontroll.
Menar du på in eller utgångarna?
boom skrev:genstruktur skrev:boom skrev:Vet du vilken modell du har av 2x4 har du 2 volts varianten så är den för cd spelare utan volym kontroll .
Menar du på in eller utgångarna?
På ingången.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster