Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Maccis skrev:Kan man undra.
Sedan är ju en fråga varför man valt att inte borra hål för infästningen.......
AlNiCo skrev:Krävdes det två revisionsändringar för att få bort skruvhålen?Undrar hur B65oa-III kan ha sett ut? Ett skruvhål?
AlNiCo skrev:Krävdes det två revisionsändringar för att få bort skruvhålen?Undrar hur B65oa-III kan ha sett ut? Ett skruvhål?
petersteindl skrev:AlNiCo skrev:Krävdes det två revisionsändringar för att få bort skruvhålen?Undrar hur B65oa-III kan ha sett ut? Ett skruvhål?
Om hålen stansas så måste man göra om stansverktyget och det gör man om först då det gamla verktyget är slitet eller om man själv vill ta extrakostnaden att köpa nytt verktyg.
Med vänlig hälsning
Peter
bootstrap skrev:Enligt hifikit.se så är skillnaden att skruvhålen saknas. Dessa saknas för att de fästs med klamrar.
Laila skrev:bootstrap skrev:Enligt hifikit.se så är skillnaden att skruvhålen saknas. Dessa saknas för att de fästs med klamrar.
Vet någon var man kan köpa dessa eller liknande klamrar . . .typ ?
Laila skrev:Tack, men om man nu inte behöver/vill köpa några Sonabhögtalare för att
komma åt klamrarna . . . typ ?
STDI skrev:I 70-talarna monterades de ursprungliga SC165 med klamrar som tryckte mot korgkanten med en gummibussning mellan. Mot baffeln satt en tätningslist av gummi. Detta kallades flytande upphängning. Alltså inte helt stum (i betydelsen fast).
bootstrap skrev:Borde gå att borra egna hål i chassit om det behövs.
Annars har jag ett par med färdiga hål som jag kan byta mot en utan hål
Varför är det klamrar? Blir det inte en enklare design om man bara skruvar fast elementen direkt genom chassiet?
Erik_Johansson skrev:Eller så monterar man dem med montageskruv utanför elementkanten som det gjordes i OA50.2 och OA58 (bild lånad av V8):
[ Bild ]
/Erik
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster