Bryter din monolog.....
Du tänker köra SD både mot golvet och mellan lådorna?
Känns som det skulle kunna bli lite väl gungigt......men det vet man ju inte förrän man provat! Hoppas det funkar!
Kalejdokom skrev:Anders, jag delar i stort dina funderingar och det är väl ungefär så det lär bli. Jag har dock ett litet bekymmer, som håller kvar tankarna om fullfrekvens för 15W+diskanten. Det handlar om att ge övriga familjen möjlighet att (på egen hand) med enklaste medel få igång "stereon" utan att dra igång hela racket med processorer och slutsteg till subbas.
Jag menar att 15W+diskant skulle kunna funka rätt bra på egen hand (det är ju en A4 Monitor!) utan 18W och subbas. Men det kanske är lätt ordnat med två olika preset's i processorn. Lite att grunna på om kvällarna...
För även om jag väljer 3-vägs och att köra 18W slutet så borde det väl funka att behålla basreflex för 15W?
PS filtret mellan 15W och diskant är och förblir passivt.
Känns lite som "mission impossible", enda sättet (vad jag kan komma på) att på ett enkelt sätt köra 15W plus diskant men kunna switcha till "hela baletten" (och skära 15W med HP) är med två förstärkare kopplade till högtalaren, den ena utan processor och den andra med. Vet inte om man kan göra så? Känns som det borde finnas en skyddsfunktion som ser till att båda förstärkarna inte kan vara igång samtidigt isåfall.
Två olika presets i processorn låter som en bättre lösning.
Själv har jag löst WAF-problematiken med två NEXA-dosor. Två tryck på fjärren och allting är igång (hade räckt med en för funktionen men min säkring löser om jag drar igång alla slutsteg samtidigt)
Edit: Jag hade inte varit rädd för att ha 15W i basreflexlåda i en ren trevägskonstruktion.