goggle translate så har jag översatt sidan och lyckas kontakta dom och beställt
2 st SFR 200-8/A/T 8"
Deras största godingar

när dom dyker upp så blir de ett par Aion horn dom landar i.
Riktiga BJÄSSAR:)
längtar längtar..
Fortsättning följer

Moderator: Redaktörer
soundbrigade skrev:Vi väntar på den spännande fortsättningen då.
Jag vet att man höjde priserna rejält för några år sedan; vad gav du för elementen?
soundbrigade skrev:Hungern ingår i EuropSovjet = no Moms or MUMS or some shit like dat ...
380 åjro per stück eller tillhopa?
Minns att jag fick mina femtummare INNAN banken fått fram pengar till Istvan och Zoltan.
marcusssfl skrev:hur gör ni för att undvika att skarvarna blir synliga på mdf? måste finnas nått sätt?
misanplass skrev:Ok, jag tror jag förstår. Då blir det till att spackla och slipa...![]()
Det verkar som du bygger dessa högtalare för att behålla dom en längre tid.
Kan det inte då vara idé att försöka få fram större bitar MDF så att du slipper skarva?
Väljer du ändå att skarva kan du fräsa upp ett spår längs skarvarna för att få en
bra grund för spackling.
Aerob skrev:Köp en fanerad MDF-skiva är mitt tips!
marcusssfl skrev:Aerob skrev:Köp en fanerad MDF-skiva är mitt tips!
vart får man tag på det? varken XL eller woddy här hemma hade det.
misanplass skrev:marcusssfl skrev:hur gör ni för att undvika att skarvarna blir synliga på mdf? måste finnas nått sätt?
Ett tips är att fasa ändarna som skall sammanfogas 45 grader. Rundar man sedan av hörnen
på dom färdiga lådorna t.ex. med hjälp av en handöverfräs blir skarvarna i det närmaste osynliga.
Exempel på avfasning enligt avr7000:
Aerob skrev:Se till att behandla dom rikligt från båda sidor, min erfarenhet av limträskivor
är att dom gärna kröker och slår sig lite om man bara behandlar ena sidan.
celef skrev:misanplass skrev:marcusssfl skrev:hur gör ni för att undvika att skarvarna blir synliga på mdf? måste finnas nått sätt?
Ett tips är att fasa ändarna som skall sammanfogas 45 grader. Rundar man sedan av hörnen
på dom färdiga lådorna t.ex. med hjälp av en handöverfräs blir skarvarna i det närmaste osynliga.
Exempel på avfasning enligt avr7000:
duktigt gjort, allt gjort med en handfräsmaskin?
marcusssfl skrev:vad änvänder ni för trälim när ni limmar lådorna och sedan vad fogar ni insidorna med?
sista "sidan" går aldrig foga
sist jag gjorde mina oa-51 så tog jag ett helt vanligt trälim och foga med nån nån vanlig fog.
S skrev:marcusssfl skrev:vad änvänder ni för trälim när ni limmar lådorna och sedan vad fogar ni insidorna med?
sist jag gjorde mina oa-51 så tog jag ett helt vanligt trälim och foga med nån nån vanlig fog.
Om du behöver foga insidan så har du limmat ihop lådan helt felMen du borde kunna köra vanligt vitlim som fog om det nu känns bättre
marcusssfl skrev:S skrev:marcusssfl skrev:vad änvänder ni för trälim när ni limmar lådorna och sedan vad fogar ni insidorna med?
Om du behöver foga insidan så har du limmat ihop lådan helt felMen du borde kunna köra vanligt vitlim som fog om det nu känns bättre
Jo klart de ska va tätt men man kan ju missa.
Och då tycker då jag att de kan kännas bra att foga.
celef skrev:duktigt gjort, allt gjort med en handfräsmaskin?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 218 gäster