Moderator: Redaktörer
Almen skrev:Tyvärr har jag upptäckt ett antal skivor med några favoritartister, som enbart finns utgivna som HDCD (liiten logga på själva CD-skivan). Suck...
JeLe skrev:De har väl vanliga cd-spår också?
Nä, det är ju inte så många. Peter Gabriels Play är väl en av de få, men den är å andra sidan ett måste.Men vad gör det eftersom det nästan inte finns några skivor av värde som är DTS 96/24.
Värst vad jag citerar mig själv i den här tråden, då.Nefilim skrev:Vad ska man med HDCD till? I mina öron blir denna avkodning diskanthöjd! Har ägt 2 HDCD-spelare så jag är inte imponerad! (kan väl iofs berott på spelarna).
Mina öron kan ej heller bedöma om det låter bättre i övrigt heller! (kan ha fel på hörseln då).
och två antaganden:Tyvärr har jag upptäckt ett antal skivor med några favoritartister, som enbart finns utgivna som HDCD.
1) HDCD låter sämre än motsvarande CD-mastring när det spelas på en CD-spelare.
2) HDCD låter bättre än motsvarande CD-mastring när det spelas på en HDCD-spelare.
Almen skrev:Som ämnestiteln anger, absolut inte över 10 000:-... Jag har hittat Denon 2930, NAD T585 och Panasonic S99, men vad finns det mer? Den skall alltså ta åtminstone MP3, CD, HDCD, SACD, DVD-A, DTS/DD.
patjoh skrev:Köp en begagnad Denon 3910, de är fantastiska maskiner och går och få för 3500-4000 ungefär.
Klarar allt och har bra bild också (samt komponent, scart, HDMI)
Almen skrev:Men nu är det ju dags för BD-spelare... Har också sett Oppon, det är ju precis en sådan jag vill ha, som tar allt, men frågan är hur kvalitet och D/A-omvandling är. 500$ låter ju nästan för bra för att vara sant...
Harryup skrev:patjoh skrev:Köp en begagnad Denon 3910, de är fantastiska maskiner och går och få för 3500-4000 ungefär.
Klarar allt och har bra bild också (samt komponent, scart, HDMI)
Jo, fast en kompis har en och den fick rejält stryk på DVD av en PS3 så beroende på hur den skall användas så kanske man skall tänka en gång extra.
mvh/Harryup
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 14 gäster