Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Nattlorden skrev:Jag kommer att skaffa 40-årsutgåvan likfullt.
Och därmed stödja det i dag alltför vanliga processandet av tonkonstverk? Vänta åtminstone tills jag har rapporterat om utgåvan från 1984!
Med vänlig hälsning
Pekka
petersteindl skrev:Finns det nå mer?Hur fortsätter det?
The best I can tell you at the moment is they will definitely come out in 2012, sorry to not be more specific!
The “mastering” in this case consists of simple level matching, no additional EQ was applied to the mixes
Griff skrev:Tack för tipsen Jansson. Jag gillar ju även Steven Wilson men jag är inte så säker på att han hanterar sina egna alster lika försiktigt? hans senaste fyraochenhalv tex
/Anders
Jansson skrev:Med anledning av tråden "Opeth remixed".
Vill än en gång varmt rekommendera denna utgåva.
Nu finns den även i utökat format på silverskiva.
Du betalar 250 sek, i princip gratis.
För dig som ännu inte köpt kan jag bara gratulera, du får ännu mer nu.
I den nya utgåvan finns förutom SWs fina masterThe “mastering” in this case consists of simple level matching, no additional EQ was applied to the mixes
även en "flat transfer" av Aqualung.
Du läser själv här:
http://stevenwilsonhq.com/sw/headphoned ... n-2cd2dvd/
Vilken du väljer att spela upp, SWs master eller den raka överföringen, är båda betydligt mer välljudande än min ccd 1044 från -83.
Men inte nog med det.
När du ändå är i köptagen; missa inte denna:
http://jethrotull.com/minstrel-in-the-g ... e-edition/
Även här både en master från SW men även här en "Flat transfer"
Ypperlig lyssning utlovas.
Jansson skrev:@ Jonas och Sprudel
Tack!
Jag vill att ni ska ha det bästa.
Kram
Dartman skrev:Jansson skrev:@ Jonas och Sprudel
Tack!
Jag vill att ni ska ha det bästa.
Kram
Fantastisk utgåva!![]()
Jansson, du är min livboj i mastringsträsket. Kram!
/Jonas
RogerJoensson skrev:Hej och tack för tipset, så här något år senare...
Jag köpte DVD-boxen efter att ha fått vetskap om dess existens i den här tråden. Efter lite aggressiv Eq på originalmaster, så föredrar jag i mycket denna framför remixen. Bl a låter cymbalerna renare när det dras på i låtarna och det går liksom inte att komma åt i remixen.
Uppenbart är att man inte haft högtalare som spelat djupbas bra när man en gång mixade. Vissa tystare låtar har ett rätt ordenligt brum/basbrus som naturligtvis hörs tydligt när jag Eq:ar upp basen (så att det låter mer balanserat). Ska det bli så bra som möjligt så får jag göra EQ-justeringarna per låt. Denna överföring från originalmastern låter nog inte helt väsenskild från min gamla 80-tals-cd (som mår bra av ungefär samma EQ-behandling), men det märks att cd:n är gjord från ett annat band (senare kopia?), eftersom en del dropouten på cd:n saknas på DVD:ns "original-master".Lite störigt är det dock att man klippt bort bandbruset mellan låtarna och öppnar "pang på".
Mo-fi gjorde en överföring för länge sedan, men det tog snabbt slut och är stört omöjlig att få tag i för realistiska pengar, så jag är glad att ha kommit över den här överföringen kunna skruva till så att den passa mig.
Det är kanalseparation hela vägen ner så för att det ska bli mer optimalt för en vanlig stereo så blir det nog att jag monomixar djupbasen också, som man brukar göra på pop/rock inspelningar.
-Sen har jag den bästa (i mitt tycke) Aqualung i världen.-I alla fall som jag hört.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster