Gratis strömkablar :)

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Gratis strömkablar :)

Inläggav Patrick82 » 2013-09-11 13:21

Jag simmar bland sladdar och vill bli av med dem. Men jag har inte tillräckligt med sladdar till alla. Så de som gör en Youtube video på Coconut-Audio tweaks i deras anläggning, skall få en sladd med gratis frakt. Videorna skall läggas upp på min hemsida. Från din video kan jag också se vilken sladd passar dig bäst, tillsammans med tweaksen du har.

Vissa strömkablar är lätta, andra väger upp till 18 kg.

Om du inte har Youtube kan du ladda upp din video på sidor som Depositfiles: http://dfiles.eu
Eller Sendspace: http://www.sendspace.com/

Edit 2013-09-22: Strömkablarna har tagit slut men jag bygger nya hela tiden. Varje kabel tar några veckor att bygga. Skicka PM för att stå i kön. De som gör video får företräde.

Bild
Senast redigerad av Patrick82 2013-09-22 12:06, redigerad totalt 1 gång.
Bygger tweaks och kablar åt Coconut-Audio

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Re: Gratis strömkablar :)

Inläggav mikro » 2013-09-11 13:28

Du vill att kunder lägger upp "reklamfilmer" med dina tweaks i sina anläggningar och erbjuder betalning i form av specifika företagsprodukter. Genialiskt.

http://www.strategy-business.com/article/re00214?gko=ffdd8

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2013-09-11 13:46

mikro skrev:Du vill att kunder lägger upp "reklamfilmer" med dina tweaks i sina anläggningar och erbjuder betalning i form av specifika företagsprodukter. Genialiskt.

Det står att man får en sladd gratis. Det står inget om fabrikatet på sladden. Kan vara vad som helst från Clas Ohlson till Nord Ost Valhalla om man frågar mig. Coconut Audio också, förståss, men det ges inga garantier för det i 1a inlägget så vitt jag kan se.

Jag har tyvärr inga Cocnut Audio Tweaks, så det skiter sig för min del i alla fall.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-09-11 13:48

Jobbar bara med stillbilder, så old fashion e jag...

Bild

Fick naturen att susa lite ljuvligare. Kanske.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-09-11 14:00

Max_Headroom skrev:Det står att man får en sladd gratis. Det står inget om fabrikatet på sladden. Kan vara vad som helst från Clas Ohlson till Nord Ost Valhalla om man frågar mig. Coconut Audio också, förståss, men det ges inga garantier för det i 1a inlägget så vitt jag kan se.

Jag har tyvärr inga Cocnut Audio Tweaks, så det skiter sig för min del i alla fall.

Allt som ges bort är Coconut-Audio sladdar, de är värda tiotusentals kronor styck.

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-09-11 14:06

Max_Headroom skrev:
mikro skrev:Du vill att kunder lägger upp "reklamfilmer" med dina tweaks i sina anläggningar och erbjuder betalning i form av specifika företagsprodukter. Genialiskt.

Det står att man får en sladd gratis. Det står inget om fabrikatet på sladden. Kan vara vad som helst från Clas Ohlson till Nord Ost Valhalla om man frågar mig. Coconut Audio också, förståss, men det ges inga garantier för det i 1a inlägget så vitt jag kan se.

Snoken på bilden då? Är den bara där för skojs skull eller?

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-09-11 14:08

Patrick82 skrev:Allt som ges bort är Coconut-Audio sladdar, de är värda tiotusentals kronor styck.

Exakt!

Edit: du menar väl tiotusentals dollar..?

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2013-09-11 14:16

mikro skrev:
Max_Headroom skrev:

Det står ju att det är olika kablar, den på bilden är väl bara ett exempel?
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-09-11 14:23

Max_Headroom skrev:
mikro skrev:
Max_Headroom skrev:

Det står ju att det är olika kablar, den på bilden är väl bara ett exempel?

Okej, visst, men nu är det klargjort av initiativtagaren själv.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-09-11 14:23

Patrick82 skrev:
Max_Headroom skrev:Det står att man får en sladd gratis. Det står inget om fabrikatet på sladden. Kan vara vad som helst från Clas Ohlson till Nord Ost Valhalla om man frågar mig. Coconut Audio också, förståss, men det ges inga garantier för det i 1a inlägget så vitt jag kan se.

Allt som ges bort är Coconut-Audio sladdar, de är värda tiotusentals kronor styck.

Du skriver att de är värda tiotusentals kronor styck. Menar du att värdet är ditt normala riktpris inklusive moms?

Eller menar du att värdet är lite drygt ditt inköpspris på material som ingår i kablarna?

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-09-11 14:23

1) Att lägga upp reklamfilmer på produkter som inte säljs längre är motsatsen till genialiskt, för att folk kan inte köpa dom längre. Jag ger bara bort produkter som inte tillverkas längre.

2) Det skulle kosta mig mindre pengar att betala för "reklamfilmerna" än att betala flera tusen i frakt och ännu mer i materialkostnad.

3) Man brukar säga att en tjuv tror att alla andra är tjuvar.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-09-11 14:27

Ska du köra trådlöst framöver?

Edit: överraska gärna med en ganska lång och/eller bred kabel så ska du få en vacker stillbild i retur.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-09-11 14:31

Patrick82 skrev:

1) Att lägga upp reklamfilmer på produkter som inte säljs längre är motsatsen till genialiskt, för att folk kan inte köpa dom längre. Jag ger bara bort produkter som inte tillverkas längre.

2) Det skulle kosta mig mindre pengar att betala för "reklamfilmerna" än att betala flera tusen i frakt och ännu mer i materialkostnad.

1, visst just de produkterna må vara utgångna, men coconut-audio lever väl vidare? Varumärkesbildning.

2, Det tror jag knappast, isåfall har du nog inte kollat upp vad det kostar att göra en (professionell) reklamfilm. Det fina är dock just det jag länkade till som du nog inte läste: en riktig konsument som framför ett positivt budskap om produkten (t ex: denna produkt använder jag själv i min anläggning) har betydligt större genomslagskraft än motsvarande för en betald skådis.

3, Jag är ingen tjuv och har inte kallat dig för det heller. Genialisk var det ord jag använde. Du kanske missförstod innebörden?
Senast redigerad av mikro 2013-09-11 14:33, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-09-11 14:32

petersteindl skrev:
Patrick82 skrev:Allt som ges bort är Coconut-Audio sladdar, de är värda tiotusentals kronor styck.

Du skriver att de är värda tiotusentals kronor styck. Menar du att värdet är ditt normala riktpris inklusive moms?

Eller menar du att värdet är lite drygt ditt inköpspris på material som ingår i kablarna?

Mvh
Peter

Värdet är tillverkningskostnad och byggtid. Nästan alla sladdar tar 2-3 månader att bygga. Flera gånger under bygget skall man lyssna på sladden och finjustera synergin.
Jag kan inte tillverka dem längre för att det tar för lång tid.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2013-09-11 14:33

Patrick82 skrev:Värdet är tillverkningskostnad och byggtid. Nästan alla sladdar tar 2-3 månader att bygga. Flera gånger under bygget skall man lyssna på sladden och finjustera synergin.

Signaturmaterial där :D

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-09-11 14:33

Patrick82 skrev:
petersteindl skrev:

Mvh
Peter

Värdet är tillverkningskostnad och byggtid. Nästan alla sladdar tar 2-3 månader att bygga. Flera gånger under bygget skall man lyssna på sladden och finjustera synergin.

Hur mycket tar du timmen?

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-09-11 14:47

mikro skrev:
Patrick82 skrev:

1, visst just de produkterna må vara utgångna, men coconut-audio lever väl vidare? Varumärkesbildning.

2, Det tror jag knappast, isåfall har du nog inte kollat upp vad det kostar att göra en (professionell) reklamfilm. Det fina är dock just det jag länkade till som du nog inte läste: en riktig konsument som framför ett positivt budskap om produkten (t ex: denna produkt använder jag själv i min anläggning) har betydligt större genomslagskraft än motsvarande för en betald skådis.

3, Jag är ingen tjuv och har inte kallat dig för det heller. Genialisk var det ord jag använde. Du kanske missförstod innebörden?

1) Coconut-Audio hade tänkts läggas ned efter nyår för att det kostar för mycket att driva det. Nästan alla mina livsbesparingar har gått åt. Nu har jag hittat mitt drömljud och behöver inte designa mer produkter. Efter nyår kommer jag bygga färdigt min egen anläggning med Megalodon, det kommer ta flera år.

2) Det är bättre att spendera sin tid att förbättra ljudet än att läsa om sånt. Pengar är inte värt något för mig. Jag har klippt sönder alla mina Nordost Valhalla sladdar som bevis.

Bild

http://www.youtube.com/watch?v=DFRptbOtJu8

3) Man kan byta ut ordet tjuv mot nästan vilket ord som helst och det är sant.

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-09-11 15:13

Patrick82 skrev:1) Coconut-Audio hade tänkts läggas ned efter nyår för att det kostar för mycket att driva det. Nästan alla mina livsbesparingar har gått åt. Nu har jag hittat mitt drömljud och behöver inte designa mer produkter. Efter nyår kommer jag bygga färdigt min egen anläggning med Megalodon, det kommer ta flera år.

2) Det är bättre att spendera sin tid att förbättra ljudet än att läsa om sånt. Pengar är inte värt något för mig. Jag har klippt sönder alla mina Nordost Valhalla sladdar som bevis.

1) du nämnde något om datorspel för audiofiler. Kommer inte de att distribueras av Coconut-audio?

2) vad i består värdet av en användarfilm upplagd på coconuts websida för dig? Om du bara vill veta vilka tweak folk använder till vilken utrustning så räcker det väl att de berättar det (i förtrolighet) utan att det måste publiceras publikt? Och varför har du lagt ner en massa tid på att bygga en webshop om du inte är intresserad av pengar? Den tiden kunde du ägnat åt din egen anläggning om det nu är ditt enda intresse.

3) du valde ändå ordet tjuv för att åskådliggöra ett "mind-set". Är det något annat ord du hellre skulle välja för att göra resonemanget mer relevant i sammanhanget?
Senast redigerad av mikro 2013-09-11 15:17, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-09-11 15:15

Till forumets moderatorer:

Räcker det inte nu?
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
OliT

Inläggav OliT » 2013-09-11 15:37

Hej,

Jag vill gärna göra en video åt dig men saknar tyvärr ett tweak. Finns det möjlighet att få en sladd skickad till sig? Jag lovar givetvis att göra videon efteråt.

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2013-09-11 15:37

Man känner andra som man känner en själv, ungefär. Tror det är det Patrik82 menar. Jag vet inte vad syftet med att ge bort nätkablar är. Patrik kanske bara vill att grejerna ska komma till användning som det var tänkt när företaget läggs ner. Kanske gick försäljningen inte så bra som det var tänkt. Kanske blev kostnaderna för höga eller det tog för mycket tid, men allt man gör behöver ju inte vara p.g.a. pengar så länge man har så det räcker.

KLF brände en miljon dollar eller vad det var. Svårt att räkna hem den investeringen i intäkter, men han kanske ville säga något? Typ: allt handlar inte om pengar. Inte vet jag.
MEK - MetallElementKlubben

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-09-11 15:39

Patrick82 skrev:
petersteindl skrev:

Mvh
Peter

Problemet då du använder ordet värde är att värde egentligen syftar på kundens värdering. Om kunden värderar saken till 10 kr så är det värdet. Det är på samma princip som aktievärdering. I ditt fall då du ger bort saker gratis så har du själv satt det faktiska värdet till noll kr.

Nu vill du ha en gentjänst som du värderar och om du värderar din kabel till 10000 kronor och byter den mot utubefilm så har du värderat utubefilmen till 10000 kr.

Om du värderar utubeklippet till 500 kr så har du samtidigt värderat din kabel till 500 kr.

Det är knappast det du vill, skulle jag tro. Därför blir ordet värde olyckligt i sammanhanget.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-09-11 15:47

mikro skrev:
Patrick82 skrev:1) Coconut-Audio hade tänkts läggas ned efter nyår för att det kostar för mycket att driva det. Nästan alla mina livsbesparingar har gått åt. Nu har jag hittat mitt drömljud och behöver inte designa mer produkter. Efter nyår kommer jag bygga färdigt min egen anläggning med Megalodon, det kommer ta flera år.

1) du nämnde något om datorspel för audiofiler. Kommer inte de att distribueras av Coconut-audio?

2) vad i består värdet av en användarfilm upplagd på coconuts websida för dig? Om du bara vill veta vilka tweak folk använder till vilken utrustning så räcker det väl att de berättar det (i förtrolighet) utan att det måste publiceras publikt? Och varför har du lagt ner en massa tid på att bygga en webshop om du inte är intresserad av pengar? Den tiden kunde du ägnat åt din egen anläggning om det nu är ditt enda intresse.

3) du valde ändå ordet tjuv för att åskådliggöra ett "mind-set". Är det något annat ord du hellre skulle välja för att göra resonemanget mer relevant i sammanhanget?

1) Spelet kommer distribueras av mig.

2) Jag gillar att titta på videor av tweaks. Speciellt close-ups av RCA ingången där man kan kika in, med en Noise Terminator eller Plug som kopplas in. Jag vet att andra audiofiler gillar det också, därför ska jag lägga de videorna på min hemsida.

3) E. W. Howe sa det, inte jag. "A thief believes everybody steals." - E. W. Howe.

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2013-09-11 15:51

Coola snokar :)

En del ser ju ut att ha ätit upp några av dom mindre dessutom.
Med en matchvikt på upp till 18kg känns det som om kontakterna lever lite farligt.

Själv har jag redan alla platseffektiva strömkablar jag behöver.

Bild

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-09-11 15:51

Martin skrev:Man känner andra som man känner en själv, ungefär. Tror det är det Patrik82 menar. Jag vet inte vad syftet med att ge bort nätkablar är. Patrik kanske bara vill att grejerna ska komma till användning som det var tänkt när företaget läggs ner. Kanske gick försäljningen inte så bra som det var tänkt. Kanske blev kostnaderna för höga eller det tog för mycket tid, men allt man gör behöver ju inte vara p.g.a. pengar så länge man har så det räcker.

KLF brände en miljon dollar eller vad det var. Svårt att räkna hem den investeringen i intäkter, men han kanske ville säga något? Typ: allt handlar inte om pengar. Inte vet jag.

Det är exakt vad jag menar. Sladdarna måste kommas till användning.

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2013-09-11 15:56

Måste ju erkänna att man är lite sugen på att filma lite bakom bänken, men det ser ju ut som helvetes ibland alla sladdar :D

Tror bestämt att jag har det värsta ormboet bland oss alla här :oops:
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2013-09-11 15:59

NiklasF skrev:Tror bestämt att jag har det värsta ormboet bland oss alla här :oops:

Det tror inte jag :wink:

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-09-11 16:00

2-ch skrev:Coola snokar :)

En del ser ju ut att ha ätit upp några av dom mindre dessutom.
Med en matchvikt på upp till 18kg känns det som om kontakterna lever lite farligt.

Själv har jag redan alla platseffektiva strömkablar jag behöver.

Bild

Kontakterna håller minst 20 kg som jag testat, kanske även 100 kg. Här är videor:
http://www.youtube.com/watch?v=rcJvkVrsGZ8
http://youtu.be/ZUhKa0eBOl0

En såg tog för lång tid att öppna sladden med. Nu använder jag en bultsax.

Högtalarkablarna håller 20 kg också.
Bild

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2013-09-11 16:03

Var ju tvungen att filma nu bara för det, jag har en JÄVLA röra :D
Vad gör du med filmen, klipper ihop allas klipp sen eller hur är tanken?

Nu kom det visst med lite ljud ifrån tvn och det lär ju inte vara så spännande att höra Jamie Oliver i bakgrunden ;)
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-09-11 16:06

Martin skrev:Man känner andra som man känner en själv, ungefär. Tror det är det Patrik82 menar. Jag vet inte vad syftet med att ge bort nätkablar är. Patrik kanske bara vill att grejerna ska komma till användning som det var tänkt när företaget läggs ner. Kanske gick försäljningen inte så bra som det var tänkt. Kanske blev kostnaderna för höga eller det tog för mycket tid, men allt man gör behöver ju inte vara p.g.a. pengar så länge man har så det räcker.

Vad handlar en webshop om om inte pengar enl dig? Eller just den detaljen var ju bara ett konstprojekt, ja just det så var det.. 8)

Nästa

Återgå till Generellt om hifi