Moderator: Redaktörer
Samtidigt kan jag inte annat än skratta åt phontrattarna på HeadFi.
Objektivisten skrev:Sedan tycker jag förövrigt sånt här är rätt lågt:Samtidigt kan jag inte annat än skratta åt phontrattarna på HeadFi.
Objektivisten skrev:Jag tycker den gamla AKG 240M är den optimala luren, 'still'. Problemet är att den är så svårdriven så den kräver rätt förstärkning för att blomma ut, så är det med många (AKG) lurar. Man bör se förstärkare o lur som en enhet.
JTarnstrom skrev:Objektivisten skrev:Jag tycker den gamla AKG 240M är den optimala luren, 'still'. Problemet är att den är så svårdriven så den kräver rätt förstärkning för att blomma ut, så är det med många (AKG) lurar. Man bör se förstärkare o lur som en enhet.
Är det den berömda "sextetten" som avses?
Objektivisten skrev:
Sedan tycker jag förövrigt sånt här är rätt lågt:
JTarnstrom skrev:Objektivisten skrev:
Det är så sällan jag är låg och det är jul…
Objektivisten skrev:Det är ju möjligt, men AKG K271 har inte en suck enligt mig mot AKG 240M när det gäller neutralitet, vilket återigen får en att höja ögonbryna och undra vad föreningen LTS håller på med egentligen.
Magnuz skrev:Objektivisten skrev:Det är ju möjligt, men AKG K271 har inte en suck enligt mig mot AKG 240M när det gäller neutralitet, vilket återigen får en att höja ögonbryna och undra vad föreningen LTS håller på med egentligen.
Enligt dig nä, men vad säger det? Var 240M ens med i testet? Jag har K240S och de är mycket neutrala och härliga enligt migmen det säger som sagt inte så mycket. Har du/någon förresten jämfört 240M, 240S och 271? Intryck? Skillnader?
Objektivisten skrev:Magnuz skrev:Objektivisten skrev:Det är ju möjligt, men AKG K271 har inte en suck enligt mig mot AKG 240M när det gäller neutralitet, vilket återigen får en att höja ögonbryna och undra vad föreningen LTS håller på med egentligen.
Enligt dig nä, men vad säger det? Var 240M ens med i testet? Jag har K240S och de är mycket neutrala och härliga enligt migmen det säger som sagt inte så mycket. Har du/någon förresten jämfört 240M, 240S och 271? Intryck? Skillnader?
Nej, men LTS bygger ju också sina rekommendationer på i princip (praktiken) 1 lyssnare (även om det teoretiskt sker i en mindre grupp), enligt FE-tråden. Så vad vad säger det?
Objektivisten skrev:JTarnstrom skrev:Objektivisten skrev:
Det är så sällan jag är låg och det är jul…
Det är ju möjligt, men AKG K271 har inte en suck enligt mig mot AKG 240M när det gäller neutralitet, vilket återigen får en att höja ögonbryna och undra vad föreningen LTS håller på med egentligen.
Objektivisten skrev:Nej, men LTS bygger ju också sina rekommendationer på i princip (praktiken) 1 lyssnare (även om det teoretiskt sker i en mindre grupp), enligt FE-tråden. Så vad vad säger det?
Magnuz skrev:Objektivisten skrev:Nej, men LTS bygger ju också sina rekommendationer på i princip (praktiken) 1 lyssnare (även om det teoretiskt sker i en mindre grupp), enligt FE-tråden. Så vad vad säger det?
FE-tråden? Vad har det med lurar att göra? Jag har MoLTen med lurtestet liggande någonstans (frågan är som vanligt bara var...) och som jag minns det var det lite mer djuplodande än bara lyssna-och-tyck.
...jag vet inte mer än att AKG K271 i MOLT utnämndes tlll den mest neutrala luråtergivaren
Thomas_A skrev:Det var inget FE-test, hur testar man en lur på FE-vis?
Objektivisten skrev:Thomas_A skrev:Det var inget FE-test, hur testar man en lur på FE-vis?
Man lyssnar före och sen efter luren?
Objektivisten skrev:; om det inte var subjektivt lyssna-och-tyck så var det ett 'vetenskapligt' FE-test, eller hur? Under ett FE-test så fungerar gruppen lyssnare som ett mätinstrument, en enhet (en teoretisk individ med guldöra), comprende?
Magnuz skrev:Objektivisten skrev:; om det inte var subjektivt lyssna-och-tyck så var det ett 'vetenskapligt' FE-test, eller hur? Under ett FE-test så fungerar gruppen lyssnare som ett mätinstrument, en enhet (en teoretisk individ med guldöra), comprende?
Jag tror inte det går så bra att F/E-testa lurar... Om jag inte minns fel var det mätningar kombinerat med lyssning utförd av en lyssnarpanel.
paa skrev:Intressant, finns det fler som gör så också?Objektivisten skrev:Precis, man lyssnade subjektivt o mätte litegrann, precis som Stereophile.
Objektivisten skrev:Thomas_A skrev:Det var inget FE-test, hur testar man en lur på FE-vis?
Man lyssnar före och sen efter luren?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 72 gäster