Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Någon som mins vad som stod i gamla Molt, vilken Vrms som krävdes för att klippa 1090? Hittade inte mitt nummer...
Rydberg skrev:Ja men vad betyder 2Vrms gain? Jag fattar inte ens titeln på tråden, jag har alltid räknat gain (förstärkning) i dB.
Rydberg skrev:Ja men vad betyder 2Vrms gain? Jag fattar inte ens titeln på tråden, jag har alltid räknat gain (förstärkning) i dB.
Laila skrev:Saxat från "Measurements"(i Stereophile): "The maximum gain was 6.4dB from the balanced outputs, 0.6dB from the unbalanced"...
. . . typ.
Rydberg skrev:Laila skrev:Saxat från "Measurements"(i Stereophile): "The maximum gain was 6.4dB from the balanced outputs, 0.6dB from the unbalanced"...
. . . typ.
Det är med fabriksinställningarna, med dessa så är XLR-utgången dämpad med 10dB så du kan få 10dB gain till.......typ
För Alexis kan jag rekommendera att läsa i instruktionsmanualen instruktionsmanualen, verkar vara en mycket trevlig produkt!!
Alexi skrev:Rydberg skrev:Laila skrev:Saxat från "Measurements"(i Stereophile): "The maximum gain was 6.4dB from the balanced outputs, 0.6dB from the unbalanced"...
. . . typ.
Det är med fabriksinställningarna, med dessa så är XLR-utgången dämpad med 10dB så du kan få 10dB gain till.......typ
För Alexis kan jag rekommendera att läsa i instruktionsmanualen instruktionsmanualen, verkar vara en mycket trevlig produkt!!
Jag skrev om den i Molt förra året, om jag minns rätt så funkade gain bara på XLR utgångarna. De jag inte gillade med Benchmarken var den motoriserade volymkontrollen och alla lysdioderna.
Rydberg skrev:Fast du kan ju köra balanserad till obalanserad om du vill. Vad var det för fel på volymkontrollen?
Alexi skrev:I min jakt efter nytt försteg så har jag uppmärksammat ett för mig stort problem. Mitt slutsteg behöver mycket mer än 2,0V för att klippa och alla försteg jag provat hittills ger max 2,0V.
Men hur är det med cr80s kan den förstärka signalen?
Känns ju meningslöst att sitta med en kombo där slutsteg på grund av försteget bara kan ge 1/8 av sin max effekt.
Active skrev:Alexi skrev:I min jakt efter nytt försteg så har jag uppmärksammat ett för mig stort problem. Mitt slutsteg behöver mycket mer än 2,0V för att klippa och alla försteg jag provat hittills ger max 2,0V.
Men hur är det med cr80s kan den förstärka signalen?
Känns ju meningslöst att sitta med en kombo där slutsteg på grund av försteget bara kan ge 1/8 av sin max effekt.
Skulle rekommendera dig att kolla litet på professionella enheter ( även PA ) med balanserade in och utgångar. De ger ofta betydligt högre utnivå och har kraftigare drivsteg på utgången. Det finns en uppsjö sådana ofta med lägre priser än vanliga hififörsteg som säljs i hifihandeln.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 42 gäster