Hepp då drar vi gång igen!
Lanche Audio.. Har inget bra eller dåligt minne av dom.
Dynamikks har jag ett ganska gott minne av, Tyvärr lite trång hotspot i mitten var det glöd och hyfsad balans. Bra driv har jag för mig!
Ännu en som inte direkt var generös i ljudbilden då man satt på kanten, lite bumligt när man satt långt bak i rummet!
EKK eller Van de hul.. Man får ju med en väska så va fan
Jag går i gång på Nagra, rår inte för det!
Det här rummet var faktiskt en överraskning! Generöst balanserat och helt utan hotspot.. Kan Ingvar Öhman varit där och vinklat in..?
Nej Det var Marantz egna guru Ken Ishiwata. Kan nån så kan Ken, för dagen iklädd i en kavaj som bara artister kan bära med värdighet
Dom här kommer jag inte ihåg mycket va tyvärr! Varken bu eller bä.
När man kommer in i ett sånt här rum skruvas förväntningar upp.. Det spelade skitdåligt faktiskt, var in dagen efter och det var lika slående dåligt
Ja man blir ju lite impad faktiskt!
German Physiks hade jag stora förväntningar på som den Carlssonvän jag är. Grymt besviken blev jag!
Men coola som tusan är dom.
Dom större talarna var det bra stöt i, väldigt dynamiska och "lajviga" tyvär lite egoistiska. satt man fel tutade det bara från en talare..
Visst ja, det har var källan till ovan burkar. En riktig renoverad kultspelare från Thorens.
Den tonarmslyften går inte av för hackor!
Amerikansk HiFI, Oceananyway Audio som möberade om organen rejält.
Som att sitta framför ett fett PA ljudtrycksmässigt och faktiskt fanns det andra kvaliteter än enbart tryck, bra musik demades. Väldigt uppfriskande var det eftersom vi började vara trötta i huvet.
Jag var dit andra dagen och det var samma jävla ös då också! Jänkarna gillar stora saker med vridmoment. och eftersom jag var dit en gång till så gav det mig nåt trevligt som jag gillade!
Tjosan. Tummen upp.
Dom här spelade i ett på tok för litet rum, dynamiskt och bumligt.. Men sånt här ser man sällan i Norrbotten
Den här finnen kan sina saker! Det spelade faktiskt riktigt bra trots att rummet inte hade akustikreglerats ett dugg.
Jag var dit på lördag (dagen efter) för att befästa om jag hörde rätt och det gjorde jag. Tummen upp!
Dom här kommer jag inte ihåg så mycket av, har för mig att det funkade helt ok men vid den här tidpunkten var vi grymt avtrubbade och trötta i öronen så. ta det med en nypa salt
Skumma grejer
Fredags sista rum, helvette vad illa det lät

Tänk er ljudet från en taskig stenkake-rigg. Jag hajjar inget! Tunnt och tjatigt.
Steget som matade dom där väggarna. hur coolt som helst!
Baksidan.
Sen tog vi full fredag och gick på ölstugan och åt knodel & fläskben..
Ordning å reda och raka linjer i Tyskland, Sänt är dom riktigt duktiga på
Tjosan bara.. Vad fränt det var där då, vi drucko å vi åto så vi fan höll på att stupa
Nu måste jag pausa...

Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson