av Robinox » 2007-08-23 21:31
Stort tack för era shyssta omdömen, det värmer!
Jag har haft grymt stora förväntningar på dessa högtalare under hela projektet. Så stora att inga högtalare i världen kan leva upp till dom. Så det blev ingen wow-upplevelse när jag första gången provlyssnade dom. Tyvärr, men nu efter några dagars lyssnande har jag i stortsett kommit ner på jorden och kan börja lyssna lite mer normal eller hur jag ska säga. Det är som många tidigare sagt att musikkällan har stor betydelse. Lyssnar jag på mp3 från datorn så låter det bra, ingen större skillnad mot mina OD-11 faktiskt, men när jag lägger i en cd från Chesky records så börjar det hända saker. Vissa spår låter hur bra som helst. En öppen ljudbild slås man av, och alla detaljer sen. Speciellt i orkester, och typ jazz-låtar hör man verkligen deras storhet. Lätt dom bästa högtalarna jag hört hittills. Sen ska jag väl erkänna att jag inte har så mycket hifi-erfarenhet så jag vet liksom inte exakt hur det ska eller borde låta. Men jag vet att så här kan det verkligen låta!
Jag har funderat på nån form av galler eller skydd för elementen, inte för personligt bruk eftersom jag gillar det "nakna" utseendet. Har endast försökt komma på några designmodeller av skydd endast för ro skull, och för att ev. kunna göra någon annan OA-51 ägare lycklig om man nu skulle pricka in en fullträff design- och funktionsmässigt.
Affischen har jag mycket riktigt fått från schmutziger. Tack igen. Jag skrev ut bilden i 2 delar på A4 och beskärde, klistrade ihop och satte in i ramen.
Sen finns det några detaljer kvar på lådorna som behöver fixas, vissa saker kan ni säkert se på bilderna. Men jag tar det eftehand när jag har möjlighet och är på humör för det.
Ska försöka ta fler bilder i lite bättre ljus sen också, ev. utomhus.