Hade en gång i tiden ett gäng sådana steg men va tvungen att sälja av dom.

Magnus
Moderator: Redaktörer
Low-Fidelity skrev:Jag har en fråga angående ringkärnetransformatorerna till Sentec PA-9.
I komponentlistan ovan anges transformatorerna som 2st 240V ringkärnetransformatorer med 2 x 24V sekundärspänning och 150VA effekt.
Men när jag tittar i mina PA-9 så är de originalbestyckade med två trafos från Lingtron AB med en sekundärspänning på 2 x 26V och 2.8A (ca. 145 VA effekt).
Hur kritiskt är det här? Jag tänkte byta till nya Trafos och undrar om 2 x 25V sekundärspänning och 160VA effekt går lika bra?
magsimoe skrev:Nån vänlig själ som har ett schema över en Sentec PA-9 liggandes?
Hade en gång i tiden ett gäng sådana steg men va tvungen att sälja av dom.Tänkte jag skulle försöka bygga iaf 2 stycken. Förutsatt att jag får tag i ett schema.
Magnus
Lasse- skrev:Hej är det något problem med brum med att kontakterna på baksidan sitter så närma ihop dvs nätbrunn och rca ingång
så nära?
mhv Lasse-
Perfector skrev:magsimoe skrev:Nån vänlig själ som har ett schema över en Sentec PA-9 liggandes?
Hade en gång i tiden ett gäng sådana steg men va tvungen att sälja av dom.Tänkte jag skulle försöka bygga iaf 2 stycken. Förutsatt att jag får tag i ett schema.
Magnus
Kan detta var det du söker?
Sök i forumet på Sentec pa-9 så hittar du flera trådar om den
RogerGustavsson skrev:Perfector skrev:magsimoe skrev:Nån vänlig själ som har ett schema över en Sentec PA-9 liggandes?
Magnus
Kan detta var det du söker?
Sök i forumet på Sentec pa-9 så hittar du flera trådar om den
Är det schemat verkigen på Sentec PA-9?
RogerGustavsson skrev:Nja, google är verkligen inte mycket att lita på. Vad jag vet är Sentec PA-9 diskret uppbyggd och den har 8 effekttranistorer vilka också syns på PAA's bilder. TA7317-kretsen på utgången i ditt schema är något helt annat. Det kanske google kan ge svar på?
http://user.faktiskt.io/RogerGustavsson ... 20PA-9.pdf
Svempa skrev:Schemat som Perfector visade är inte alls Sentec PA-9 utan ett basslutsteg från Madisound. De har inget gemensamt! Lita inte på Google.
Svempa skrev:Schemat som Perfector visade är inte alls Sentec PA-9 utan ett basslutsteg från Madisound. De har inget gemensamt! Lita inte på Google.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 9 gäster