Moderator: Redaktörer
"Deltagarna i lyssningspanelen tyckte inte att AP100 var en särskilt intressant förstärkare att använda för kvalificerade ändamål."
RogerGustavsson skrev:Om man anser att en god förstärkare ska låta ljudsignalen/musiken passera utan större påverkan, verkar XTZ AP100 vara ett mindre bra val.
Om man inte störs av förstärkarens egna bidrag är allt frid och fröjd!
Dock kan jag tycka det är en markering av lyssningspanelen när de avbröt testet p.g.a. diskantregistrets färgning och att de ansåg vidare testning onödig."Deltagarna i lyssningspanelen tyckte inte att AP100 var en särskilt intressant förstärkare att använda för kvalificerade ändamål."
Bonkas skrev:Snackade dock lite med en kompis igårkväll och när jag skröt lite om nyförvärven, som man så lätt gör, blev jag bemött med i det närmaste ett gapskratt..
Han hävdade att han förvisso aldrig hört steget men att LTS har haft det inne för test men att de redan efter att ha mätt i diskanten konstaterat att steget är så dåligt att vidare mätningar varit onödiga..
Tydligen var förstärkaren alldeles för "ljus" i klangen..
shifts skrev:Bonkas: Jag tror du kan sitta tryggt i din upplevelse av steget och ser ingen
anledning till oro. LTS tester har visat sig vara mycket utslagsgivande och det
är inte konstigt om något detekteras där. Jag skulle försöka ta det med ro och
fortsätta lyssna med nöje. Ofärgande är nog inte steget, med tanke på hur
enkelt det kunde pekas ut, men det säger ingenting om hur du subjektivt
upplever steget hemma hos dig. Du verkar nöjd, så var nöjd.
paa skrev:Det borde väl inte Morello missat, märkligt?
Alexi skrev:Nja tråden handlar om testet i stort, vilka mätningar som gjorts är snarare en pseudodebatt du startat nu
Morello skrev:Vem mätte distorsionen då?
Morello skrev:"Han hävdade att han förvisso aldrig hört steget men att LTS har haft det inne för test men att de redan efter att ha mätt i diskanten konstaterat att steget är så dåligt att vidare mätningar varit onödiga"
MIg vetligen har ingen mätt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster