Moderator: Redaktörer
stefanolo skrev:Har ägt ett PRE 25 och i min dåvarande setup var det en stor skillnad till det bättre. Hade Rotel RB-1090 som slutsteg, pi60s-högtalare och ett gammalt Rotelförsteg. Vet inte om det gamla försteget var felaktigt men med PRE 25 kunde jag dra på för fullt utan att det distade/förfulade återgivningen som Rotelförsteget gjorde. Testade också ett Holfi-försteg med rör som distade illa och gjorde bytet till PRE 25 väldigt lätt. Kombon pi60s, PRE25 och 1090 var så "lugn" i sin återgivning oavsett ljudtryck. En riktig aha-upplevelse för mig som kom från stora tractrixhorn, SET 2A3-förstärkare och vinylträsket.
/stefan
metheny skrev:Vilket Holfi-försteg med rör testade du? Undrar eftersom jag aldrig hört talas om att de byggt något med rör i.
stefanolo skrev:Kommer inte ihåg, det var ca tre år sedan. Steget hade träfront...kan ha fel men tror att ägaren sa att det hade rör. /s
stefanolo skrev:Kommer inte ihåg, det var ca tre år sedan. Steget hade träfront...kan ha fel men tror att ägaren sa att det hade rör. /s
RogerGustavsson skrev:Holfi har väl alltid haft träfronter? Batteridrift har också funnits med på ett hörn. Har det inte rapporterats på flera håll att flera av produkterna spelar bäst ihop och att de inte är universella "byggstenar" som andra fabrikat?
RogerGustavsson skrev:Holfi har väl alltid haft träfronter? Batteridrift har också funnits med på ett hörn. Har det inte rapporterats på flera håll att flera av produkterna spelar bäst ihop och att de inte är universella "byggstenar" som andra fabrikat?
IngOehman skrev:Men jag lade ned det eftersom det inte hade blivit ens nästan kompatibelt, med några normala apparater. Men egentligen gillar jag ju min lösning bättre, sådär sett ur fysikalisk synvinkel. Men det hade krävt inkompatibla apparater så den gången bedömde jag nackdelarna vara större än fördelarna.
KarlXII skrev:Sprudel, jag kan ta med en passiv förförstärkare av modell Promitheus när jag kommer över, så får du utvärdera det spåret också.
sportbilsentusiasten skrev:sprudel, min erfarenhet genom åren har varit att ett BRA försteg ger bra resultat ihop med ett matchande slutsteg.
Är således inte förvånad att Mac-slutstegen trivdes ihop med Lennarts fina försteg.
Är du intresserad av att dema Linn Klimax Kontrol (försteg) ihop med deras slutsteg Solo i din rigg?
Tror jag kan fixa det...[/b]
sprudel skrev:Någon som lyssnat på Holografic Pre 25?
sprudel skrev:KarlXII skrev:Sprudel, jag kan ta med en passiv förförstärkare av modell Promitheus när jag kommer över, så får du utvärdera det spåret också.
Fst jag är nyfiken på det försteg som du driver Nuforce med. Kör inte du med deras D/A som försteg?
HolographicAudio™ skrev:sprudel skrev:Någon som lyssnat på Holografic Pre 25?
Jag har!
Nattlorden skrev:Jag har lyssnat.
Min uppfattning:
> Något dyrare som är bättre känner jag inte till.
> Något billigare som är minst lika bra känner jag inte till.
HolographicAudio™ skrev:sprudel skrev:Någon som lyssnat på Holografic Pre 25?
Jag har!
Morello skrev:HolographicAudio™ skrev:sprudel skrev:Någon som lyssnat på Holografic Pre 25?
Jag har!
Jag å.
Naqref skrev:Morello skrev:HolographicAudio™ skrev:sprudel skrev:Någon som lyssnat på Holografic Pre 25?
Jag har!
Jag å.
Jag har mitt inkopplat just nu och signalen jag lyssnar på passerar steget men jag vet inte om jag kan säga att jag därmed lyssnar på steget.
Wolfie skrev:HolographicAudio™ skrev:sprudel skrev:Någon som lyssnat på Holografic Pre 25?
Jag har!
Och jag ska
Raggsockan har ett som han ska ta med hem till mig för jämförelse med mitt nya ARC LS27.
Ska bli intressant
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster