Moderator: Redaktörer
phloam skrev:Nu tänkte jag främst något som är nästan löjligt litet men ändå är avsett för "basljud".
Sen får ni gärna beskriva var/hur/varför övergången sker från "riktig Sub" till "Liten baslåda" a la dator"sub"
Börja från botten och gå uppåt, det absolut minsta ni sett/hört så kan man diskutera hur det låter och varför sen
bupp skrev:Velodyne MiniVee SPL-800i är nog den minsta "hifi"-subben jag sett, tvåa bör väl vara REL Quake eller vad den heter, väldigt små båda två..
phloam skrev:bupp skrev:Velodyne MiniVee SPL-800i är nog den minsta "hifi"-subben jag sett, tvåa bör väl vara REL Quake eller vad den heter, väldigt små båda två..
bupp - ok, hur små ungefär??
celef - så föreställer jag mig det också.
Jag förtydligar mig ytterligare och påpekar att jag skulle vilja se världens minsta "basgrej" vad det än är och hur det än låter (dvs. inte hifi-anspråk)
Teoretiskt sett skulle man väl kunna tänka sig den allra minsta vanliga högtalaren omvandlad till en liten basalstrare?

shifts skrev:soundbrigade: Den fick jag också upp en bild av i huvudet under trådens gång.

Moment-23 skrev:
Den där lät tyvärr inget vidare. Jag lyssnade på mässan och det lät mest som ett surrande nätagg
Svante skrev:Mm, den här frågan är lite som "hur stor är världens största nubb".
Kaffekoppen skrev:Moment-23 skrev:
Den där lät tyvärr inget vidare. Jag lyssnade på mässan och det lät mest som ett surrande nätagg
Vad tråkigt att höra. Måste varit något fel, för under förra mässan blev jag lite imponerad av deras inovattiva förmåga, dvs att anpassa sig efter marknaden. Deras Ipodgrunka funkade riktigt bra.
Hälsade på hos dem i utvecklingslabbet i Linköping (visade sig ligga 300m från min förra abetsplats) och det var både givande och intressant. Det är inte alltid en tekniker får sin vilja igenom för marknadsavdelningen
Svante skrev:Mm, den här frågan är lite som "hur stor är världens största nubb".

phloam skrev:Hehe, då kan man ju typ gömma subben bakom laptopskärmen och lura folk *lyssna på basen från dessa små!!*
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 16 gäster