Någon som känner igen den?
Moderator: Redaktörer
Kraniet skrev:185 dollar är väldigt överkomligt pris måste man säga. är det en 15tummare?
skulle vara kul att se lite distsiffror och annat.
edit: verkar dock kräva sin lilla lådvolym..
Kraniet skrev:185 dollar är väldigt överkomligt pris måste man säga. är det en 15tummare?
lilltroll skrev:Kraniet skrev:185 dollar är väldigt överkomligt pris måste man säga. är det en 15tummare?
Jag lovar inte att det kommer gå snabbt, men jag tänkte försöka skatta alla parametrar som funktion av utslaget, för att studera motorns olinjära fenomen, och jämföra det med XLS högtalaren.
Kraniet skrev:men det ger ett q på typ 0.8 jag föredrar 0.6 oftast
Kraniet skrev:Nwalmaer skrev:150-200 liter slutet ger ju skaplig utsträckning nedåt, 15 Hz med rumsstödet är nog inga problem.
men det ger ett q på typ 0.8 jag föredrar 0.6 oftast
stridstrom skrev:spännande! - (är bilden "utsmetad" föresten? lite svårt att se vad det skulle kunna vara...)
Liten kub med ett sånt element, det vore nåt det!
Lazyworm skrev:Isidor har presenterat distmätningar på tempest tidigare så söker du lite så ska du finnaDen postningen bör vara runt 3år gammal.
Lazyworm skrev:Isidor har presenterat distmätningar på tempest tidigare så söker du lite så ska du finnaDen postningen bör vara runt 3år gammal.
Fackamato skrev:Ska följa den här tråden med spänning.
Dahlqvist skrev:Mitt eget intresse av tråden ligger mycket i en eventuell uppmätning av Tempest-X med avseende på parametrar och distortionsbeteende. Tidigare element från Adire har ju visat en del problem med påtaglig distortion med stigande frekvens. Lilltroll har ju lite fler tricks än vanliga dödliga att ta till för att tämja elementen i den digitala domänen och det skulle vara kul att se hur långt man kan nå. Han hade ju dessutom för avsikt att sätta den i en mycket liten låda.
/D
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster