Vh/Mats
Moderator: Redaktörer
matson skrev:Vad vill man egentligen uppnå med att sätta filt på baffeln(typ LTS-högtalarna och diverse andra modeller)?
Vh/Mats
Svante skrev:Är det någon som har mätt effekter av det här? Jag har svårt att se att det skulle göra någon skillnad alls, utom det där med taffliga nedfräsningar... LTS borde väl ha mätt?
Slartibartfast skrev:Har en vän som bygger EPS-1 med kork (2mm) kring hela lådan.. ska bli mäktigt att se dom! Undrar vad detta tillför/borttar i uppspelning förutom diffraktion..
Mvh Jocke
rqu skrev:Ska man ha en högtalare som kan fungera som anslagstavla är det Magneplanar man ska köpa!
rqu skrev:Har för mig att det stod i en gammal HighFidelity att den den testade Magneplanar-högtalaren liknade anslagstavlan i Hudiksvall...
Dahlqvist skrev:Slartibartfast skrev:Har en vän som bygger EPS-1 med kork (2mm) kring hela lådan.. ska bli mäktigt att se dom! Undrar vad detta tillför/borttar i uppspelning förutom diffraktion..
Mvh Jocke
Hela poängen med EPS är, om jag tolkat konstruktören rätt, att genom rätt val av element undanröja behovet av försänkning av elementen (jfr med Ino piP) och på så sätt underlätta håltagningen för amatörer. Att limma 2 mm kork på lådan torde alltså göra varken från eller till på någon punkt utom det estetiska.
/D
Slartibartfast skrev:[Jag kan hålla med om att det borde vara rimligt liten påverkan, men att göra gropar i hela lådan (framförallt baffeln) borde verkligen sätta sina spår... tycker du inte det?
Mvh Jocke
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster