Min lite udda frågeställning kommer sig av att mitt "pojkrum" i vårat nya hus fick agera förråd under en längre tid. Viktigare rum så som ett gästrum skulle fräschas upp före detta? Se på maken till konstigare prioriteringar.
Under denna tiden stod det en Ikea Sultan 140 säng i bio-rummet som i övrigt är väldigt sparsmakat inrett, eller ja just nu finns det en soffa och en tv-bänk i möbelväg i ett relativt stort rum på 5,5x6,5m alltså i stort sett tomt. Dum som jag var blev jag klar med uppfräschningen av gästrummet för ett tag sedan och ut åkte sängen. Nu blev ljudet alldeles förskräckligt illa i detta rummet och jag var rätt nöjd innan iaf med tanke på hur tomt det var. Enda fördelen var väl att jag fick tid att ta tag i mitt rum.
Det som gjort än så länge är att jag lagt in en stor svart matta framför duken för att ta bort reflexen från duken i golvet, och samtidigt fick några gamla soffkuddar åka in för att förhoppningsvis hjälpa till med ekot. Tycker det blivit bättre men är inte nöjd.
Jag har ju som sagt inte gjort några mätningar i rummet vare sig före eller efter men tänkta att man kanske kunde få någon ledtråd vad som hänt.
Jag upplevde att när sängen åkte ut så försvann väldigt mycket bas vis musiklyssning, eller det lät skrikigare kanske inte riktigt samma sak. Detta har blivit något bättre i och med den stora mattan och kuddarna men inte lika bra som innan.
Gjorde en absorbent som verkar vara så populära på internet nu för tiden men den blev tydligen för snygg för mitt rum så frugan snodde den med argumentet: Den är för ljus, kommer reflektera för mycket tillbaks mot duken och förstöra kontrasten. Bättre du gör en ny i något mörkare tyg.
Vem fan kunde tro att hon verkligen lyssnade på mig när jag yrar om mina intressen?
Så min mer konkreta frågeställning:
Vad kan ha påverkats av att sängen åkte ut?
Kommer detta ordna upp sig när det kommer in lite möbler eller behöver man gå mer seriöst tillväga för att få ordning på rummet?
//Tresor