CD-spelarproblem

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

CD-spelarproblem

Inläggav Slartibartfast » 2005-01-04 01:32

Det visade sig för en dag sedan när jag skulle flytta upp ett (nu när jag kan dela systemet...) par delar i mitt sovrum. Däribland en CD-spelare som jag använt gladerligen (PD-S507) för bara någon vecka sedan (precis före jul mer exakt...).

Men när jag kopplar in den, verkar något vara på tok åt helvete med det! Den har gjort som MS-programvara helst gör... låst sig. Jag har inte en aning om vad som kan vara fel bör väl kanske yppas. Men den har helt enkelt låst sig i det utförandet som den står i när man från första gången startade den, och inte en enda knapp ger något respons. 8O

Det värsta är att inte ens (digital) avstängningsknappen fungerar... jag blir helt tokig, ska jag inte få somna till mina BOC och Massive Attack skivor eller? Jag har inte prövat fjärrkontrollen, ty den är och kollar en sak någonstans i mitt rum... men så fort den har kollat klart (och jag frågat ut den om vad den kan ha haft för sig, och om det var roligt) ska även den se om dess nya jag kan få igång sin livskamrat!

Jag är väldigt ledsen för detta, jag vill verkligen lyssna på musik när jag somnar. (synd att vissa som ofta sover i närheten av mig inte diggar det lika mkt, men de mer ensamma stunder kan det vara heeeelt underbart iallafall!)

Mvk Jocke
admin

Återgå till Teknikforum