Moderator: Redaktörer
Systemdek skrev:Ok å kanske man ska sålla rätt bra i sortimentet
Dom här svensktillverkade LAB-gruppen ska va ganska ok har jag hört?
Systemdek skrev:Såg fint ut men hittar ingen återförsäljare.
Ligger dom på i pris?
Ja, skam vore annars med tanke på prislappen! Förr kunde man tjacka LAB-steg för rätt ok pengar, men nu är den tiden längese'n förbi...Systemdek skrev:Dom här svensktillverkade LAB-gruppen ska va ganska ok har jag hört?
Alexi skrev:Ja det gjordes jättebra filer där man själv hemma kunde lyssna och jämföra för att höra F/E på hur olika slutsteg påverkade signalen. Sämst var Behringer A500, som verkligen förstörde signalen. (Signalen var musikstycken)
Stereotypen skrev:Systemdek skrev:Ok å kanske man ska sålla rätt bra i sortimentet
Dom här svensktillverkade LAB-gruppen ska va ganska ok har jag hört?
Jag skulle rekommendera dig att ta en titt på Dynamic Precision.
Deras Pa 402 kör jag själv med. Dessa dyker ibland upp väldigt billigt.
Effekt så det räcker och med distsiffror bättre än de allra flesta hifi-steg.
nadifierad skrev:Behringer steget lät bättre än väntat som fullregister.
nadifierad skrev:De där DP-stegen är snygga! Vad brukar de gå för begagnat?
Stereotypen skrev:nadifierad skrev:De där DP-stegen är snygga! Vad brukar de gå för begagnat?
Snygga?
Är du säker på att du kollade på 402:an?
Jag har sett någon som sålt dem för under 10000 i alla fall.
Det tycker jag är ett riktigt bra pris med tanke på att de ändå går lös på ca 50000 nya.
NiklasF skrev:Stereotypen skrev:nadifierad skrev:De där DP-stegen är snygga! Vad brukar de gå för begagnat?
Snygga?
Det tycker jag är ett riktigt bra pris med tanke på att de ändå går lös på ca 50000 nya.
Råa, hardcore, 80-tal, balla. Jepps 402
Stereotypen skrev:nadifierad skrev:De där DP-stegen är snygga! Vad brukar de gå för begagnat?
Snygga?
Kalejdokom skrev:Min iNuke superdistar om jag kör på 3/4 volym men spelar klockrent (även i fullrange) vid full volym. Förutsätter att man har möjlighet att ställa nivån på försteget då.
Kalejdokom skrev:Här finns en del läsning om mina tester och erfarenheter. En bit ner bland inläggen finns länk till test av Behringer A500 steg som distar vid vissa lägen på volymrattarna:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... c&start=64
Jag kan ju även fått ett måndagsex. Kanske inte alla iNukesteg har denna defekt.
JB skrev:Alexi skrev:Ja det gjordes jättebra filer där man själv hemma kunde lyssna och jämföra för att höra F/E på hur olika slutsteg påverkade signalen. Sämst var Behringer A500, som verkligen förstörde signalen. (Signalen var musikstycken)
Tur att man inte verkar ha värst känsliga öron då eftersom jag kör behringer A500 fullrange till frontarna i min hemmabio och tycker det låter bra även i diskanten :)
tvett skrev:Kan någon förklara detta?
tvett skrev:En modd skulle inbegripa en extra opamp att agera buffertsteg mellan pot och IC. Något annat?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster