"Däremot är det orimligt angående lagren, men givetvis får han själv ha sin upplevelse."
Kan någon förklara för mig varför lagret i en vinylspelare inte kan göra skillnad på ljudet? Kan lagren i tonarmen, varför/varför inte? Kan elektroniken som styr motorn i spelaren göra skillnad, varför/varför inte?
Med tanke på hur små rörelser det är vinylspåren är det väl inte omöjligt att ett tex tightare lager kan ha betydelse för de finare detaljerna? Några menar att det nya Karousel-lagret är tystare, dvs det blir inte lika "mycket" rumble och därför så sänks störnivån och detaljerna kommer fram bättre. Kan det ligga någonting i det? En recension jag läste menade att de lite grova buller/brus som brukar vara mellan låtarna på en vinylskiva blev väsentligt lägre med Karousel. Kan det stämma, eller varför inte?
Jag gillar inte att det jag hörde förminskas till "min upplevelse" och därmed bara kan avfärdas. Jag behöver lite mer handfasta beskrivningar varför ett lager till skivtallriken inte kan göra skillnad.
Kom igen nu
/ B