Det kalla stiftet (minus) skall lämnas i luften eller anslutas till jord beroende på hur XLR utgången är konstruerad. Du måste alltså ta reda på vad som gäller för den apparat som du skall ansluta kabeln till.
P.S. Jag antar att signalen kommer från en apparat med XLR utgång och skall till en apparat med RCA ingång (åt andra hållet så är det annurlunda).
Kan ju inflika att normalt så behöver man inte lasta ner stiftet för minussignalen men om utgången är trafokopplad utan mittjord så behöver man göra det. Då kan man t o m kortsluta minusstiftet till jordstiftet.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc. CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB. CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.
Skulle förvåna mig mycket om den har det. Så testa du med din koppling.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc. CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB. CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.
Ur apparatens manual:
"Pin 1 och pin 3 måste ihopkopplas vid assymetrisk drift"
Så har jag kopplat min fbq2496.
Har inte testat nån annan koppling så jag vet inte vad som funkar bäst.
edit: iofs är det ingången jag kör obal, utgången kör jag ballat.
På ingången ska man alltid koppla ihop pinne 1 (jord) och pinne 3 (minus) men om man gör det på utgången så kan man bränna utgångssteget (beroende på hur det är gjort).