Citat konstruktören;
"Det är så pass många som frågat efter dessa "old timers" att jag ett tag övervägde nyproduktion. Vad som satte stopp för det var det faktum att KEF lade ner tillverkningen av B200. Började ett resultatlöst letande efter ett ersättningselement. (Ställs specifika krav emedan det är ett tvåvägssystem).
Detta pågick under ett antal år och var resultatlöst. Funderade även på att tillverka ett element i egen regi men det kom att visa sig omöjligt då det krävs för stora order för att det skall löna sig. Situationen var besvärlig, då jag, även om tillverkningen av CM3 lades ner för 17 år sedan, gärna ville kunna erbjuda kunder ett ersättningselement åtminstone.
Så sent som för 4 veckor sedan inträffade något som kan komma att ändra på situationen. Av en händelse fick jag ett elemet jag aldrig någonsin hade prövat, i min hand... För att uttrycka sig milt, blev resultatet så bra att jag knappt trodde mina örons vittnesbörd. Resultatet är i alla avseenden överlägset "orginalet". Snyggare kantvåg, högre effekttålighet och en upplösning i "gåshudsklass"
En hel del pekar nu mot att viss nyproduktion av CM3 (inklusive Megatrend*), startas upp, (om än i mindra skala), parallellt med dagens sortiment. Men det bästa av allt är nog att livscykeln för existerande och i drift varande system på detta sätt förlängs ordentligt. Gamla kunder kommer om allt går som beräknat att kunna ombesörja elementutbyte själva när vi får in detta element på lager, vilket jag hoppas sker inom några månader. "
Ur
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=15474&list=full tråden..