Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Faller de inte av oroande mycket i toppen? Finns säkert någon Danleyfilosofi
bakom det.
Tom Danley verkar ha en trevlig inställning till ljud och det har gjort mig en
smula nyfiken på konstruktionerna. Kan inte minnas att jag hört om eller
sett någon i Sverige som har Danleyprylar däremot.
roren skrev:Dom verkar minst sagt intressanta. Jag tycks minnas att 'Magnus Ö' här på forumet, hade
erfarenheter av nåt som heter 'Unity Horn' som är byggda enligt samma princip.
Inte ska du väl gömma såna coola grejer bakom ett skynke![]()
Rolf
roren skrev:vad kan ett par 'SM-60F' kosta? Finns det någon svensk agent?
roren skrev:Där sprack min budget. Som vanligt![]()
Men som sagt, intressanta grejer är det.
roren skrev:Jag skulle vilja att du köper dessa. Och sen berättar en massa om hur otroligt bra
det låter![]()
Skämt åsido, Jag förstår precis hur du känner. Får jag fråga vad det är med dessa
högtalare som du attraheras av? Själv har jag inget bra svar på den frågan. Men det
är väl min manliga intuition som säger mig att dom troligtvis låter bra.
rolf
Harryup skrev:single_malt skrev:Jag tror att dom låter som stora hörlurar. Fokuserat ljud men lite trist vid stereolyssning pga för liten spridning.
Då får man väl köra med digitala filter så att man får ordning på spridningen.
mvh/Harryup
single_malt skrev:Harryup skrev:single_malt skrev:Jag tror att dom låter som stora hörlurar. Fokuserat ljud men lite trist vid stereolyssning pga för liten spridning.
mvh/Harryup
Det där hänger jag inte med på riktigt. Jag menar att spridningen är begränsad av tratten.
Harryup skrev:single_malt skrev:Harryup skrev:single_malt skrev:Jag tror att dom låter som stora hörlurar. Fokuserat ljud men lite trist vid stereolyssning pga för liten spridning.
mvh/Harryup
Det där hänger jag inte med på riktigt. Jag menar att spridningen är begränsad av tratten.
Japp, och jag med. Fast om anpassningen mellan registren där dom överlappar varandra görs efter att man mätt in delayen så händer det saker.
Tidigare så hade jag också kraftig loobing men det är ju så horn låter så det är ju inte så farligt. Trodde jag.
Min referens är KXII som hört filterjusteringen.
mvh/Harryup
Harryup skrev:Jo jag känner till designen och vet att det finns folk som säger att det är det bästa dom har hört. Men han säger även själv i filtren är kritiska och jag undrar om det finns ett minsta lyssningsavstånd då principen fungerar? Finns också kritiker till att man får doppler-effekter på grund av påverkan på ljudtrycket i hornet mellan de olika elementen.
Jag kan mycket väl tänka mig att hornet är riktigt bra men kanske över ett längre avstånd än svenskt vardagsrum.
mvh/Harryup
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 14 gäster