Vad är skillnaden? Vore tacksam för förklaring eftersom jag inte
är så insatt i detta. Vem av dessa är att föredra?
Varför jag frågar är främst att jag snart får min Mini-DSP
så jag vet vilket plug-in jag ska köpa till den.
Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Parametrisk är att föredra då du kan bestämma bredden(q-värdet) på varje "ingrepp" du gör i kurvan.
I en grafisk eq kan du bara välja frekvens och styrkan(hur många dB + eller -)
adzer skrev:Parametrisk är att föredra då du kan bestämma bredden(q-värdet) på varje "ingrepp" du gör i kurvan.
Nefilim skrev:adzer skrev:Parametrisk är att föredra då du kan bestämma bredden(q-värdet) på varje "ingrepp" du gör i kurvan.
Aha. Men hur förklarar du Q-värdet dåra?
Nefilim skrev:adzer skrev:Bra. Låt oss veta hur den fungerar. Fiffig liten pryl det där.
Jag är som ett barn ett par dagar före julafton.
boom skrev:Nefilim skrev:Tack för förklaringarna. Köpte ett PEQ nyss. (10$).
Bara PEQ eller 2.1 standard eller advance annars så finns det manual till dom olika programmen som du kan läsa i genom .
Nefilim skrev:boom skrev:Nefilim skrev:Tack för förklaringarna. Köpte ett PEQ nyss. (10$).
Bara PEQ eller 2.1 standard eller advance annars så finns det manual till dom olika programmen som du kan läsa i genom .
Ehh?
Detta
boom skrev:Nefilim skrev:boom skrev:Nefilim skrev:Tack för förklaringarna. Köpte ett PEQ nyss. (10$).
Ehh?
Detta
dom flesta kör på denna
http://www.minidsp.com/onlinestore/deta ... d?sef=hcfp
boom skrev:Nefilim skrev:boom skrev:Nefilim skrev:Tack för förklaringarna. Köpte ett PEQ nyss. (10$).
Ehh?
Detta
dom flesta kör på denna
http://www.minidsp.com/onlinestore/deta ... d?sef=hcfp
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 29 gäster