Lowend skrev:Johan_Lindroos skrev:Lowend skrev:Spelar just nu med en billig tvåkanalare som, förutom att den brusar mycket, låter väldigt trevligt.
Min fråga är:Vilka komponenter/konstruktionssätt/delar brukar det
vara som orsakar brus i en förstärkare? Går det att komma fram till detta är en moddning av "min" billiga förstärkare ett hett alternativ.
Ha-ha, så du har en sunkig integrerad historia.Skaffa en hembioförstärkare så blir du av med problemet!
He he, den lirar skjortan av mycket kan jag säga. Väldigt mycket
Jag hittade lite specar på din burk. Med finessen "Super Bass System" som brukar finnas på riktigt billiga grejor, så kan man anta att den... inte är helt igenom seröst konstruerad. Med finessesn "Microphone input" på fronten, ser det ut som att den är ämnad för hem-Karaoke = billigt "djunk". Den "ohyggligt höga" disten är endast specad vid 0,5 watt uteffekt, undrar då om de inte vågade visa vad den distar när man spelar 1 watt!?!
Frekvensomfånget som specas utan nivågränser brukar man kunna anta att det gäller -3 dB-punkter när inget anges, och isåfall är 20 - 20k USELT!
Jag tror du gillar den för att den har ett sound helt enkelt. Ett sound som du gillar. Men bara genom att titta på specen nästan skriker om att den klart förvränger ljud. Det är ingen seriös förstärkare enligt min mening. Jag tycker Flints förslag var bra, peppra den med en AK5:a om du har en, eller fråga Breivik om du kan låna hans.
Eltax Acura AMP-70
Hi-Fi integrated stereo amplifier
Features:
• 2 x 50W RMS
• Super bass system
• 6 x line input
• Volume control by remote
• Microphone input (Frontal)
• Frequenzy range 20Hz-20KHz
• Distortion < 0.05% @ 0.5W
• Tone control Treble, Bass
• Build in equalizer Pop, Rock, Classic, Flat