Jag tycker det är lite förvillande när inget kopplingsschema följer med korten.
Någon som vet?
/ Martin

Moderator: Redaktörer

Eri skrev:Jag tror att monteringshålen är förbundna med varandra tre och tre. Orsaken till att man har flera hål på rad är för för att kunna montera komponenter med olika bendelning. Man skulle också kunna montera en kondensator i dom mittersta hålen och ytterligare en kondensator med axiella ben i dom yttre hålen. Dessa blir då parallellkopplade med varan och man får dubbla kapasitansvärdet. Jag tror det är det man menar med kommentaren. Det borde gå att se om du synar kortet om dom tre hålen är förbundna med varan vilket jag tror att dom är. Men det går inte att avgöra på bilderna.

UrSv skrev:Jag tror att det är så att motståndet är märkt med "K för parallell" eftersom ett motstånd normalt används endast vid parallellkoppling för att minska strömobalansen (Se AN-1192). K-märkningen vid kondingen är nog snarare för att man skall koppla ingången på nästa kort där vid parallellkoppling dvs det har inte med parallellkoppling av kondensatorerna att göra. Det är som påpekats bara för att kunna välja olika benavstånd det är många hål.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster