Moderator: Redaktörer
Flint skrev:IngOehman
Klart att dina pryttlar har ett sound. Hur skulle dom kunna vara utan det?
Jo jag gillar rak frekvensgång med bra stärkare men inte på bekostnad av transientproblem pga. vald konstruktionsprincip vilket händer i en klantig konstruktion. I det senare fallet föredrar jag någon eller några dB sänkning vid 20kHz för att lindra lidandet. Förstår du skillnaden?
n3mmr skrev:Flint skrev:IngOehman
Jo jag gillar rak frekvensgång med bra stärkare men inte på bekostnad av transientproblem pga. vald konstruktionsprincip vilket händer i en klantig konstruktion. I det senare fallet föredrar jag någon eller några dB sänkning vid 20kHz för att lindra lidandet. Förstår du skillnaden?
Nej, det har dom inte om dom är bra.
Du fattar inte riktigt.
Det man strävar efter, om man vill ha bra ÅTERGIVNING är att det INTE finns nåt "sound".
Varför du envisas med det där tjafset är obegripligt.
n3mmr skrev:Flint skrev:IngOehman
Du fattar inte riktigt.
Det man strävar efter, om man vill ha bra ÅTERGIVNING är att det INTE finns nåt "sound".
roggaro skrev:det där låter rättså tyket och självömkande Harryup... sen om det påkallar merköp å Denon får väl stå för Ingvar väl
Flint skrev:Jo jag gillar rak frekvensgång med bra stärkare men inte på bekostnad av transientproblem pga. vald konstruktionsprincip vilket händer i en klantig konstruktion.
Flint skrev:I det senare fallet föredrar jag någon eller några dB sänkning vid 20kHz för att lindra lidandet. Förstår du skillnaden?
Harryup skrev:n3mmr skrev:Flint skrev:IngOehman
Du fattar inte riktigt.
Iö har ju själv berättat att för att folk inte skulle höra om det var en stråkkvartett som spelade eller högtalare så krävdes det typ 14-16 högtalare i 6-7 kanaler. Tror du då att enbart 2 högtalare i en stereouppställning färgar ljudet? IÖ har också vid något tillfälle tillstått att det inte finns ofärgad återgivning ifrån en stereo i ett vardagsrum.
Tror du att han har fel?
mvh/Harryup
aisopos skrev:Flint skrev:Ljudet steget presterar ska inte innehålla något jag retar mig på.
Det implementerar väl också musikvalet.
Med fel skiva så skulle i alla fall jag reta mig på allt ljud som kommer från steget.
Flint skrev:Enkelt. Allt som inte är 100% transparent färgar. Varför dividera om de? Bevisa graden av transparens istället. Det gäller inte minst högtalare.
PerStromgren skrev:Flint skrev:Enkelt. Allt som inte är 100% transparent färgar. Varför dividera om de? Bevisa graden av transparens istället. Det gäller inte minst högtalare.
Fast, Flint, går det att tala om en transparent högtalare? Den är ju en omvandlare, el in och ljud ut.
PerStromgren skrev:Om någon kommer kånkande på en högtalare och påstar att den är 100% transparent, hur falsifierar du det?
Flint skrev:PerStromgren skrev:Flint skrev:Enkelt. Allt som inte är 100% transparent färgar. Varför dividera om de? Bevisa graden av transparens istället. Det gäller inte minst högtalare.
Fast, Flint, går det att tala om en transparent högtalare? Den är ju en omvandlare, el in och ljud ut.
Högtalaren ska låta som originalet och inget annat om den ska anses vara transparent.PerStromgren skrev:Om någon kommer kånkande på en högtalare och påstar att den är 100% transparent, hur falsifierar du det?
Det åligger påståaren att bevisa sitt påstående. Inte omvärlden att motbevisa det.
Flint skrev:Men jag skulle aldrig prata i 100%-iga termer som "Våra högtalare är helt fria från färgning".
Flint skrev:Jag skulle berätta om målsättningen med bygget. Huruvida vi kom fram överlåter vi på köparna att avgöra. Men jag skulle aldrig prata i 100%-iga termer som "Våra högtalare är helt fria från färgning".
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster