Jag har länge försökt få Svantes förnämliga lilla program för efterklangsmätning, TimDec, att funka i en virtuell windowsmaskin som jag kör på min MacBook, men det har varit problem med att få uppspelningen av ljudet att funka.
Nu surnade jag till idag och lyckades skapa en liten "bundle" av TimDec och ett 'Wineskin', som är ett slags mini-windows med alla nödvändiga dll-filer, som kan köras under Mac-OS. Det fungerade efter lite svärande och grubbel alldeles utmärkt, och nu har jag en körbar Mac-fil (en .app-fil) som Mac-användare kan använda direkt, precis lika enkelt som windowsanvändare kan köra den ursprungliga .exe-filen.
"Wine" och derivatprogrammet "Wineskin" är open-source och därför är det inga problem med rättigheter för sådana programpaket man skapar, och jag har under dagen inhämtat Svantes generösa tillstånd att dela med mig av denna TimDec för Mac OS-X till andra som önskar göra ett försök på sin Mac-dator.
Intelbaserad Mac och Mac OS-X mountain lion ( 10.6 ) eller senare krävs, skulle jag tro.
Filen är nästan 390 MB stor, så jag komprimerade den och lade den här:
http://bayfiles.com/file/v0Sx/K0mfYG/TimDecForMacOSX.7z
(Anledningen till att filen är 1000ggr större än Svantes ursprungliga program är att denna alltså kommer med ett helt mini-windows, för att bli mac-kompatibel...)