Hej,
Ibland när jag lyssnar på musik så knastrar det till i högtalaren, musiken liksom avbryts när det händer för att sen återupptas när det är klart, oftast så knastrar det till ett par tre gånger innan det försvinner sen kan det dröja några minuter innan det händer igen.
Jag börjar fundera på om det är datorn som är för kass och inte klarar av att skicka all information via USB till Dacen, den bärbara datorn jag använder är i princip den billigaste bärbara man någonsin har kunnat få tag i.
USB kabeln jag använder hör egentligen till min laserskrivare, den är ca 3m lång men jag kan inte tänka mig att det skulle vara den.
USB ingången på DAC'en är lite i klenaste laget tycker jag, det är inget som helst motstånd när man ansluter USB kabeln men det är heller inget glapp när man juckar lite på den, men det skulle ju kännas bättre om den klämde åt lite mer.
Det är en Arcam rDAC jag använder, har ni någon idè om vad det kan bero på?, Jag kommer testa att använda min stationära dator när tillfälle ges, men tänkte mer kolla om ni haft liknande problem å kanske direkt känner igen er.
Tack på förhand