Moderator: Redaktörer
KarlXII skrev:Om du kör någon preset från minnet - är det lika högt då?
Isåfall kanske det är idé att flasha om den.
AndersD skrev:KarlXII skrev:Om du kör någon preset från minnet - är det lika högt då?
Ja, det är så jag kör!
Alltså, lagrar presets i minnet på DCX:en som jag sen väljer antingen via datorgränssnittet eller på panelen.
Hur gör man annars?
rikkitikkitavi skrev:ja, vilket rom verision har du?
obs, den senaste 1.17 fungerar bara med kretskort efter en viss datum, tror det är väl beskrivet på diyaudio mfl.
KarlXII skrev:AndersD skrev:KarlXII skrev:Om du kör någon preset från minnet - är det lika högt då?
Ja, det är så jag kör!
Alltså, lagrar presets i minnet på DCX:en som jag sen väljer antingen via datorgränssnittet eller på panelen.
Hur gör man annars?
Ja, jo, men det finns ju ett gäng fördefinierade.
Tänkte om du valde en sån så du ser om lasten ligger kvar lika högt.
Glöm inte spara den du kör bara!
Är den du har bättre på just detta?Allram skrev:Brantheten på de filter du använder påverkar lasten väldigt mycket.
Du kommer inte få dåligt ljud eller andra hyss pga din höga processorlast. Det går nämligen inte att programmera filterfunktioner som överlastar processorn. Den klagar om du överskrider tillåten last och implementerar inte den funktion du försökte lägga in. Så kan du lägga in dina funktioner utan klagomål från burken, så klarar den också av att processa dem.
Jag upplevde också att man låg på gränsen till vad processorn orkade med när jag körde DCX. Man kan ju långt ifrån använda alla funktioner som finns utan att choka den, tyvärr. Man får prioritera vad man vill göra
Allram skrev:Brantheten på de filter du använder påverkar lasten väldigt mycket.
Du kommer inte få dåligt ljud eller andra hyss pga din höga processorlast. Det går nämligen inte att programmera filterfunktioner som överlastar processorn. Den klagar om du överskrider tillåten last och implementerar inte den funktion du försökte lägga in. Så kan du lägga in dina funktioner utan klagomål från burken, så klarar den också av att processa dem.
Jag upplevde också att man låg på gränsen till vad processorn orkade med när jag körde DCX. Man kan ju långt ifrån använda alla funktioner som finns utan att choka den, tyvärr. Man får prioritera vad man vill göra
2-ch skrev:Min ligger också högt, 85-100%.
Om man efter en flashning lägger tillbaka sina inställningar från datorn, är man inte tillbaka på ruta 1 då?
Allram skrev:Webbserver vet jag inte, men man kan konfigurera den via Ethernet och deras egna konfig-program. ...
rikkitikkitavi skrev:http://www.diyaudio.com/forums/digital-line-level/215379-dsp-xover-project-part-2-a.html
http://www.waf-audio.com/
nadifierad skrev:Jag rattar helst min Dcx direkt på burken.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster