bensnake skrev:Pedalbordet är nu komplett!![]()
Gött mos!

Moderator: Redaktörer
Objektivisten skrev:bensnake skrev:Pedalbordet är nu komplett!![]()
Gött mos!
Jocke skrev:"Skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker!" brukar kvinnor (missnöjda hustrur?) raljera...
Svante skrev:Jocke skrev:"Skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker!" brukar kvinnor (missnöjda hustrur?) raljera...
Nä... "Skillnaden på pojkar och män är storleken på deras leksak", har jag hört.
bensnake skrev:Edit; äger inte en enda BOSS-pedal numera. For the record, alltså.
Objektivisten skrev:bensnake skrev:Edit; äger inte en enda BOSS-pedal numera. For the record, alltså.
Jag äger en (1) Boss-pedal. En BOSS DS-1 som jag köpte när den kom ut och den är väl mer eller mindre kultförklarad numer. Säljs för hundratusentals euro på e-bay.

bensnake skrev:Märkligt, detta. Inte nog med att denna tråd fått mig att komplettera mitt pedalbord, jag börjar även att snegla på en Tele... Har inte ägt en Fender sedan -87. Vad gillar ni den här? Road worn och allt...![]()
http://www.fender.com/en-SE/guitars/tel ... elecaster/
bensnake skrev:Märkligt, detta. Inte nog med att denna tråd fått mig att komplettera mitt pedalbord, jag börjar även att snegla på en Tele... Har inte ägt en Fender sedan -87. Vad gillar ni den här? Road worn och allt...![]()
Objektivisten skrev:bensnake skrev:Märkligt, detta. Inte nog med att denna tråd fått mig att komplettera mitt pedalbord, jag börjar även att snegla på en Tele... Har inte ägt en Fender sedan -87. Vad gillar ni den här? Road worn och allt...![]()
Kika lite snabbt. Den har det där originalstallet som kan vara lite bökigt men som ger rätt 'twang'. Det krävs sin man för att lira tele.
bensnake skrev:Tack för input, Objektivisten och Flint!Ska in i butiken och känna lite på den i eftermiddag. Kommer inte att "bända"/"töja" så mycket utan endast köra lite U2-plonk med delay samt "Keef-riff". Vi får se vilken känsla jag får efter test. Det där med intoneringen låter dock lite oroväckande. Finns inget värre än när det inte stämmer över hela registret...
bensnake skrev:Det där med intoneringen låter dock lite oroväckande. Finns inget värre än när det inte stämmer över hela registret...
Objektivisten skrev:bensnake skrev:Tack för input, Objektivisten och Flint!Ska in i butiken och känna lite på den i eftermiddag. Kommer inte att "bända"/"töja" så mycket utan endast köra lite U2-plonk med delay samt "Keef-riff". Vi får se vilken känsla jag får efter test. Det där med intoneringen låter dock lite oroväckande. Finns inget värre än när det inte stämmer över hela registret...
Testa och lira gitarren akustiskt, det brukar säga en hel del. Avlägg rapport.
bensnake skrev:Thanks again!Som ni skriver, säger den akustiska tonen och sustainen väldigt mycket... Köper aldrig en elgura utan att den känns "rätt" i detta avseende.
bensnake skrev:Ska kolla American Standard också. 9,5-radie och "rätt" stall. Priset är same same... Den finns dock inte i worn-utförande, ej heller i "Blonde"-finish (snyggast enligt mig). Gillar den slitna looken men är inte ute på vägarna eller spelar så mycket längre att jag kan slita den naturligt på egen hand... Sandpapper?![]()
Edit: American Standard finns både med rosewood- och maplegreppbräda. Min gamla strata hade maple men det var som sagt länge sedan så jag har den inte i färskt minne... Kör med rosewood och ebony i dagsläget på mina två elguror. Är det någon större skillnad på rosewood och maple i känsla/egenskaper?

bensnake skrev:Thanks again!Som ni skriver, säger den akustiska tonen och sustainen väldigt mycket... Köper aldrig en elgura utan att den känns "rätt" i detta avseende.
bensnake skrev:Ska kolla American Standard också. 9,5-radie och "rätt" stall. Priset är same same... Den finns dock inte i worn-utförande, ej heller i "Blonde"-finish (snyggast enligt mig). Gillar den slitna looken men är inte ute på vägarna eller spelar så mycket längre att jag kan slita den naturligt på egen hand... Sandpapper?![]()
Edit: American Standard finns både med rosewood- och maplegreppbräda. Min gamla strata hade maple men det var som sagt länge sedan så jag har den inte i färskt minne... Kör med rosewood och ebony i dagsläget på mina två elguror. Är det någon större skillnad på rosewood och maple i känsla/egenskaper?
Jocke skrev:... som funkar fint tills man växlar till en Tele i ask med lönnbräda... tror egentligen att det är så jag vill att en tele ska låta.![]()
Flint skrev:Jocke skrev:... som funkar fint tills man växlar till en Tele i ask med lönnbräda... tror egentligen att det är så jag vill att en tele ska låta.![]()
Jag har planerat ett tag nu att bygga den sista Telecastern för min del i precis det stuket, Swamp Ash-kropp och lönnhals. Stewart MacDonald säljer swampaskkroppar för 1052:- och det är ett bra pris. Gitarrdelar säljer en vettig hals som jag vill ha den, olackad med stabbig tjocklek och enkelverkande dragstång. Den halsen motsvara nästan på pricken den strathals jag nämnde tidigare. Skulle iofs helst vilja ha 9.5" radie även på Telehalsen men om det funkade på 60-70-talet med 7.25" så får det väl göra det i dag med. Jag är dock misstänksamt inställd till gitarrdelars halsar eftersom jag är övertygad om att det handlar om utplock som av en eller annan anledning inte anses duga i produktionen. Det var på vippen med stratahalsen som hade lite berg och dalbana längs greppbrädan men som rätade ut sig när strängarna satt på plats och dragstången var justerad. Det kunde lika gärna ha gått åt andra hållet. Halsar ska helst inte köpas på postorder utan på plats i butiken så att man kan kolla att dom är ok. Till det blir det förstås egenlindade mickar från Fint Winding Inc. plus diverse hårdvara från StewMac alt. Gitarrdelar.
Objektivisten skrev:Bensnake? Ligger du på hålet eller?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster