Komorok skrev:bensnake skrev:Man behöver inte ens dra det till infrasträvan för att min tes ska hålla. Vilka är det generellt som "basjagar"? Vilka är det generellt som menar att hög SPL är ett krav?
Ja, jag har uppfattningen att det är de som kör med trissesteg som jagar bas, precis som jag uppfattar att du har. Men din tes handlade ju om att kompensera för något och den håller jag inte med om. Du baserade den tesen på något som inte stämmer längre: att du inte hade hört talas om rörsnubbar som jagade infra. Alexi upplyste dig ju.
Det är säkert inte så i ditt fall. Att det handlar om kompensation, alltså.
Men om vi för enkelhets skull begränsar oss till medlemmarna generellt i detta forum; har du någon gång funderat över varför ägare till goda rörbaserade system ofta sitter nöjda med anläggningen i stort och mer fokuserar på smärre åtgärder för att optimera medan ägare till trissebaserade anläggningar i högre grad planerar för/önskar/drömmer om/genomför "förbättringar" av mer omvälvande karaktär såsom inköp av större högtalare, fler och effektstarkare förstärkare/slutsteg, fler och större subbar etc?
Här invänder vän av ordning att man väl mycket väl kan sikta mot stjärnorna för att nå pulkabackens topp och att strävan i sig, liksom själva genomförandet samt i viss mån även resultatet(?), kan vara såväl roligt och intressant som inspirerande.
Jag har dock tyckt mig se en tendens på vilken jag baserar min tes. Som håller.
Tror bestämt att jag ska starta en omröstning om detta.

Dock inte idag. Nu väntar vinprovning.