Tjena!
Köpte själv ett paket från Komplett när det var prissänkt till 595kr nyligen, innehöll Pi, låda, 16Gb SD-kort, nätdel och kablar.
Kör Raspbian på den, och all min musik går via MPD (håller på och rippar hela CD-samlingen, 300+ skivor rippade så långt) med en USB-DAC från hifimediy (den med extern nätdel). Körde med en 199kr DAC/ljudkort tillfälligt innan och det funkade också klockrent (lät bättre än det hade någon rätt att göra).
Kör Raspberryn (som står vid stereon) trådlöst via en liten wifi-dongle (199kr) och streamar allt från en nätverksansluten hårddisk.
Köpte en billig 6" Androidplatta som fjärr där jag kör MPDroid, är jag utanför hemmet använder jag telefonen.
Det hela fungerar och låter klockrent måste jag säga! Kör DACen rakt in i mitt Rotel RB991 (DACen har analog volym) då den driver det bra och jag numera är helt digital.
Riktigt tufft är att MPD tillåter att man streamar FLAC (förutom Vorbis upp till 500kbit samt MP3 då), så jag kan numera komma åt hela min skivsamling helt lossles från min telefon eller i princip vilken dator som helst med internetanslutninng. Körde mina skivor hemma hos polaren på fest häromhelgen.
Jag hade någon störning på ljudet från början också, men inte mycket hjälp är jag för jag kommer inte ihåg hur jag löste det