Kraftplantan har hyss för sig...

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
bensnake

Kraftplantan har hyss för sig...

Inläggav bensnake » 2013-11-08 01:25

Hej, pojkar!

Mitt strömaggregat har på senare tid börjat uppföra sig märkligt. Helt plötsligt under pågående drift går fläkten igång för full styrka och spänningen dippar ner till kring 210V. I avstängt läge händer stundom samma sak; fläkten går igång och står och väsnas trots att apparaten är iskall. Numera vågar jag inte lämna den ensam utan att först avlägsna nätsnoken från vägguttaget.

Garantin har dessvärre löpt ut. Någon som känner någon som möjligen har en vän som har hört talas om fenomenet och/eller vet vad det skulle kunna handla om?
"... it does seem better to send a beam of electrons through a vacuum rather than bouncing them around through a crystal..."

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2013-11-08 08:54

Strömaggregat? Vad är det för nåt (modell och märke) och vad sitter den i för utrustning?
Jag har tyvärr inte tid just nu, jag ska göra ingenting en stund...

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2013-11-08 11:46

UrSv skrev:Strömaggregat? Vad är det för nåt (modell och märke) och vad sitter den i för utrustning?

PS Audio Power Plant Premier. Den förser cd-spelare och förstärkare med ren ström under stabil 230V spänning.
"... it does seem better to send a beam of electrons through a vacuum rather than bouncing them around through a crystal..."

Återgå till Teknikforum