tack grabbar nu är jag tebax. har druckit lite vin nu och lugnat ner mej lite, mätt o go och vinet gör en fiffig.
har nu förstått mej på minidsp lite bättre och lyckats få ut riktigt ljud ur systemet igen
blandade ihop allting förut och fattade ingenting . men igentligen nu med lite alkohol ljusna allt.
kör nu med en delning på stativarna eller highpass Lr 24db/oct 50hz
har bypass på lowpass settings ( jag trodde allt var tvärtom förut)
subbarna lowpass kör jag med samma branthet Lr 24db/oct fast 70hz när man kollade på linjerna så blir det en glipa om man inte mötte upp med subbarna?
highpass satte jag på bypass annars har jag ställt den på 15hz skall prova detta sen.
parametic eq kanal 1 och 2 har jag ställt på peak och q 0,5 samt gain på 7,5 db märker inte nån skillnad nämnvärt ?? skall köra lite mer tester . antingen går mina subbar makalöst dåligt ner eller så hör jag inget ? musik märker jag ingen skillnad och på test svep så kanske det är en skillnad.
basarna rör sej knappt hur jag än grejar. vågar inte höja mer känns som örona elller diskanterna skall paja när man den sveper från 20khz
delay och det sista posten har jag inte rört nånting ännu
har väldigt svårt för att höra skillnad när jag ändrar delay
kan höra en viss skiullnad när man inventerar
kan för överigt säga att jag inte hör nån större skillnad ännu på hur det var innan och hur det är nu med dsp n men jag har kassa otränade öron och behöver lyssna länge .
kanske en viss nivå sänkning men ljudkvaliten hör jag inte skillnad ännu.
var hittar ni manualen?
skall försöka få mer lugn o ro hemma utan skrikande barn och en grining tant som säger att hon hatar mitt intrtesse för detta.