Den nya frågeställningen rör en blivande instrumentkabel till en synt, med skillnaden att den har RCA i mixerbordsänden.
Så vad tror du; Transformator intill synten eller intill mixerbordet?
Moderator: Redaktörer
Chopha skrev:Bekymret med ljudkortet var för två år sedan, men då var det skönt att det löste sig jaNu kör jag optiskt från datorn in i receivern så där uppstår inga problem.
Den nya frågeställningen rör en blivande instrumentkabel till en synt, med skillnaden att den har RCA i mixerbordsänden.
Så vad tror du; Transformator intill synten eller intill mixerbordet?
Chopha skrev:Kommer inte kunna vända på kabeln då olika kontakter kommer att användas (Phono>RCA)
Chopha skrev:Är du hundra?
http://www.lundahl.se/pdf/1527_7xl.pdf
Trodde att de nedre alternativen i PDF:en var för de fall en önskar att använda trafot till mono-applikationer. Fick det av en vän som sade att det var för stereosignaler och visade hur jag skulle löda. Tyckte mig få bekräftelse av det i PDF:en när jag spanade snabbt. Har inte prövat kabeln ännu då instrumentet tyvärr lyser i sin frånvaro.
Samtidigt ska jag säga att jag inte är 100% säker på att det är modellen "LL1527" jag har då det inte står någonting på trafot - det var helt enkelt modellen som passade in på beskrivning bäst.
Det är kanon att du vill dela med dig av din kunskap Bertil, men du bör begrunda din galopperande översittarton.
/Christopher
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster