Död Squeezebox

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
HenrikTornquist

Död Squeezebox

Inläggav HenrikTornquist » 2014-03-29 11:32

Min Duet har lagt av, vilket är tragiskt. Finns det något man med relativt enkla medel kan kolla själv i en sådan? Jag hittar inte ens en säkring i den. Strömförsörjningen gav upp, och när ny införskaffades ville den likväl inte starta. Ett svagt ljus syns från den optiska porten, i övrigt ingenting. Knappen på fronten som ska lysa i olika färger är helt släckt.
Någon som har rotat i en sån här och kan tipsa?
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

Fiatelist

Inläggav Fiatelist » 2014-03-31 17:45

Jag har hackat lite i min, lite nya kondensatorer och så.
Det finns nog några modd/hacking trådar på nätet som kan ge viss ledning om vilken spänning som skall finnas var. Jag skulle i varjefall försöka identifiera spännings regulatorerna och kolla att det finns spänning. Sedan lär det vara så att den inte bootar utan nätverkskortet.

mangs

Re: Död Squeezebox

Inläggav mangs » 2014-04-02 16:59

Min SB3 (ej duet) var "död" efter det att mina barn tappade den i marken och kontakten med inbyggda Wifi-modulen, efter att ha öppnat upp och kopplat ur modulen fungerade allting utom Wireless såklart som vanligt. har sett andra som haft likandne problem med sina SB3, vet ej om Duet har samma problem?

Nefilim
Sura gubben

Re: Död Squeezebox

Inläggav Nefilim » 2014-04-02 18:35

mangs skrev:Min SB3 (ej duet) var "död" efter det att mina barn tappade den i marken och kontakten med inbyggda Wifi-modulen, efter att ha öppnat upp och kopplat ur modulen fungerade allting utom Wireless såklart som vanligt. har sett andra som haft likandne problem med sina SB3, vet ej om Duet har samma problem?

Hur tillåta barna att tappa den i golvet??

;-)
Mitt minne är blott ett minne numera.

Återgå till Teknikforum