Moderator: Redaktörer
WhereNextColumbus skrev:Eller kanske bara strunta i kåpan?
WhereNextColumbus skrev:Tänkte redan när jag köpte pa-slutsteg-skrället (samson servo 300) att jag skulle byta ut fläktarna. Och ja, det låter för mycket. Men den går VÄLDIGT svalt, chassiet känns helt opåverkat. Den har överhettningsskydd. Vad tror ni?
flathead skrev:Dom flesta steg har väl någon form av fläktstyrning(hoppas jag) så finns väl flera anfallsmetoder på ljudproblemet.
1 Sänka startvarvtalet med ett motstånd ( gäller att inte gå för långt ner så fläkten inte startar)
2 Förbättra upphängningen av fläkten ( en fläkt skruvad direkt i chassit fortplantar ljudet mer än en upphängd i gummi)
3 Köpa en ny tystare fläkt
Finns väl en bunt andra saker att ta hänsyn till men det här är en startpunkt i alla fall.
WhereNextColumbus skrev:Jag vet inte, har inte skruvat upp'n än. Bilden är lånad. Men jag ska kolla allt sånt snart. Jag är skeptisk till hur pass temperaturreglerad fläkten är. Den verkar tuta på rätt bra typ alltid.
rolfzetterberg skrev:Enligt den här
http://www.hometheatershack.com/forums/ ... ption.html
ska inte fläktarna gå alls.Eller inte höras.Lite otydligt är det allt.
Hur som helst tjatar jag igen om att fläktarna enligt reklamen ska vara temperaturstyrda,så någon avkänning måste det redan sitta där.Om så bara en simpel termistor,eller förhoppningsvis en krets.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster