Jag har något knas mellan min Rega 3 eller 20 år gamla NAD 3100 (som jag är på g att byta ut). När jag slår på motorn på Regan kan det smälla till rejält i vänstra högtalaren oavsett om någon volym är på eller inte. Det skiftar dock, ibland är det helt tyst, ibland ett lågt knäpp och ibland en rejäl smäll. Stärkaren har ett kraftigt brum under uppvärmningen (också oavsett volym) men den blir helt tyst när den är uppvärmd.
Ska man tro att problemet ligger i Regan eller är det troligare att förstärkaren hittar på något? Jag har inga andra källor än vinylspelaren så har inte testat om den händer grejer också i andra ingångar. Borde förstås låna hem stärkare/skivspelare och testa lite men alltid segt att styra upp utan bil. Dessutom har jag ett par nya Elac som står och väntar på att bli inkopplade så man är ju lite het på gröten (törs inte koppla in dem förrän jag löst detta eftersom ett element i mina nuvarande har rykt

- osäker dock om det har med det här felet att göra...) Mycket tacksam för kunniga tips och förslag eftersom min kunskap helt ligger i musiken inte alls i det tekniska