Moderator: Redaktörer
Laila skrev:bara att du ställer din fråga, säger i alla fallen
mig, tyvärr, att du kanske inte bör hoppas allt för mycket på "egen framgång" på ev. lagande. . . Sorry.
*Beroende på vad som är vajsing . . . typ.
PerStromgren skrev:Vad gäller saken?
rolfzetterberg skrev:Slutsteget har SI-1050G moduler och det torde väl vara allt.Ja,kondensatorlös utgång är det väl kanske också.
Försteget har bl.a LM301.
Undrar om inte lite bilder skulle hjälpa?Det kan ju vara intressant att se hur en så ovanlig sak ser ut inuti.

RobotKeso skrev:Sedan fattar jag ej vad knapparna med strecken på ska symbolisera.
PerStromgren skrev:Ett schema måste du ha, annars krävs rent himmelsk tur!
Bill50x skrev:RobotKeso skrev:Sedan fattar jag ej vad knapparna med strecken på ska symbolisera.
Justering av tonkurvan.
/ B
Bill50x skrev:RobotKeso skrev:Sedan fattar jag ej vad knapparna med strecken på ska symbolisera.
Justering av tonkurvan.
/ B

rolfzetterberg skrev:Klickar det några sekunder efter påslag och ljudet kommer
flathead skrev:...
Kapacitansmäta en konding säger inte mycket om dess skick den ska ESR mätas och det klarar inte billiga multimetrar.
flathead skrev:Jag måste bara få säga att det ges en massa råd i det här forumet om att köra saker ojordat och tejpa för jorden mm.
Det är ett direkt uselt råd till FOLK UTAN STÖRRE ELKUNSKAPER !!!!
rikkitikkitavi skrev:
Till TS- du har fåt en del råd. Betänk att det finns livsfarliga spänningar i apparaten och om du rör fel saker så får du en stöt. Är du helt säker på att du har koll? I all välmening.
Det går utmärkt att kolla matningsspänningar och så i apparaten, men utan schema är det svårt att hitta felet och det tar längre tid.
Men en förstärkare som heter Hope bör väl vara det sista man överger?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster