Nu har jag spenderat många månader på följande enl. mig enkla behov, som jag borde dela med en stor del av jordens befolkning
Jag har en gammal HiFi förstärkare (Onkyo) som jag skulle vilja skicka trådlös musik till ifrån min Android telefon eller platta. En rimlig begäran 2014 eller hur?
Det jag ser framför mig är en liten fin DLNA mottagare som tar emot ljudet från min Android device. På baksidan av denna DLNA pryl sitter två analoga RCA utgångar (för direkt inpluggning i förstärkare) samt 2 st digital utgångar, optisk och coaxial (för anslutning till DAC, om man nu vill ha det före förstärkaren)
Kvaliteten på överföringen bör vara som minimum CD-kvalitet
Var finns denna pryl? Behöver inte massor med folk en sådan?
Sen vill jag ju kunna sända till denna DLNA mottagare från min Android device på samma sätt som jag (med dålig kvalitet (excl aptX)) kan skicka alla ljud via Bluetooth vill jag kunna skicka alla ljud som kan spelas i telefonen med DLNA. Gärna utan att roota telefonen/plattan men i värsta fall så får väl det gå det med.
Var finns denna app? Har iofs hittat AirAudio och BubbleUPnP (+Xposed) men ingen tycks kunna fullt ut flytta ALLT (ex Deezer och Spotify) till en DLNA receiver vid mina tester.
Jag tycker nog personligen att detta stöd borde pss som Bluetooth vara inbyggt i operativet men det verkar vara en så revolutionerande tanke att jag knappt våga tänka den
Vi räknar nu till år 2014 och hur är det möjligt att det inte finns en enkel lösning på detta?
Alla synpunkter och goda ideer uppskattas i detta ämne.
Mvh
Mson999