Jo tack, det har jag gjort … Vore väldigt tacksam om det gick att få ordning på det här och tips önskas. Någon som har kopplat upp en enhet med RS232-port med en konverter till USB-ingång på datorn, fått det att funka och har tips på typiska fel och förbiseenden som en dummy kan göra?
Konvertern USBRS232 är en Aten UC232A, http://www.aten.com/Mobility-&-USB/USB- ... 7pTp_l_smv
Jag har ingen annan apparat med som styrs via RS232 (seriellkabel) för att kolla om konvertern verkligen funkar OK och att själva felet ligger i dbx-filtret / hos dummyn = jag. En hoper skärmdumpar på inställningar har tagits, kan läggas in för den som vill bidra med tips. En variant är att jag kommer över med dbx:en och lite bira till någon i närheten (Göteborg) som kopplat ihop någon apparat med liknande konverter, för att konstatera om filtret behöver åtgärdas på verkstad.
(Filtret köptes begagnat för något år sedan och jag har ingen direkt misstanke att säljaren sålde något som var defekt.)
Just nu har lyssningsrumsbygget gått i stå när dom nya basarna inte kan justeras in utan dbx:en, så det vore kanon att få ordning på problemet.