En Sony DAV-S400...

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
PeterAkemark

En Sony DAV-S400...

Inläggav PeterAkemark » 2005-11-15 15:02

Jag har skrivit tidigare omkring denna maskin. Den gav helt plötsligt upp och ville inte spela upp några dvd-filmer längre, utom S/V gamla 40-talare på skiva. CD fungerar som tidigare.

Så jag kastade mig ut på nätet för att söka kunskap. På nätet kunde jag hitta information som sade att om jag tryckte på knapparna "display"+"stop" samtidigt som jag vred på volymratten så skulle jag se en "enginnering menu" på bildskärmen. Sagt och gjort, och där var plötsligt en meny som inte manualen andades ett ord om...

Här kunde det mesta i maskinen kontrolleras och ställas in. Bland annat en automatisk check-up av CD/DVD spelaren. Den automatiska check-up'en startade och slutade med "Error" och någon felkod i hexadecimal-form. Jag ringer Sony i Sverige, bor fortfarande i Frankrike, och förklarar mitt ärende, jag vill veta vad koden innebär. Men kalla handen "..vi har ingen sådana menyer och vi ger ingen sådan information..." du får väl lämna den till ett service-center. Ett franskt servicecenter är en motsägelse i sig om jag ens kunde hitta något.

Är det någon som vet något eller har någon ide om hur jag kan komma vidare.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2005-11-15 15:38

<ironi>Sony är välkända för sin goda service!</ironi> Ännu ett skäl för att kanske inte köpa deras produkter.

Hoppas det löser sig ändå.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
xeizo

Inläggav xeizo » 2005-11-15 15:58

Återgå till Teknikforum