Hejsan
Jag har nyligen byggt mig en låda bestående av ett Peerless XXLS 12" element som drivs av ett bryggat Behringer Reference Amplifier A500, problemet är bara att om jag vrider volymen på steget över 50-60% är de ett horibelt sprakande/brus som kommer från elementet, detta är när jag kör en RCA-kabel ifrån SUB-OUT 1 el 2 från min Marantz SR7008. De konstiga är att så fort jag sätter in RCA-kabeln i steget börjar de spraka direkt utan att man ens har subwoofer funktionen etc aktiverat på 7008. Om jag _inte_ har någon in-signal till steget kan jag sätta de på 100% utan minsta sprak de märkliga är också om jag tar en 3.5mm > RCA ifrån min telefon in till steget och spelar upp en låt, låter de klanderfritt, inget sprak eller några problem alls.
Så de är något som är mysko med min 7008 jag har gått igenom de flesta inställningarna på den kollat så att inte sub-out nivåerna inte står på liksom 50+db eller nått men allt ser korrekt ut. Har som sagt provat båda utgångarna för sub, har inte pillat på inställningarna för delningsfiltret den står på 120Hz kan dock inte tänka mig att de har med de att göra. Själva "bas-ljudet" som kommer från elementet är de inget fel på bara det att de sprakar så någon typ av "korrekt" signal skickas till steget dock ganska låg volym.
Har ni några tips?