celef skrev:dina högtalare är jättefina, påminner om ett par gamla dux-högtalare, dina högtalare skulle vara mycket finare med skumplastfront tycker jag, jag tycker att skumplastfronter är det finaste högtalarfronter som finns, det är hi-tech och old-school på samma gång, i love it
Skojigt att du säger så och jag tackar för komplimangen. Arbetsnamnet är D219 där D:et står för Dux (Eller Danielssson om man frågar mig och inte Danielsson). Vad knäppt. Högtalarskydden byts stup i kvarten och det är hela idén. När kvinnan i hushållet tröttnat byter de skepnad. Allt från Josef Frank till tyllgardin har passerat. Nu har dom inget skydd alls och då måste dom ner. Det fulaste som finns är tydligen fyra svarta Seaselement och två basreflexhål mot timmerväggen. För mig är det viktigaste att högtalarna får stå där dom bör för att ljudet ska bli bra. Och då måste kompromisserna till, därav försöket att bygga egna. Mot den väggen har ett antal vintage högtalare stått, OA12, MP2, Luxor 8071 (i ungefär 37 minuter innan dom åkte ut med huvudet före trots att dom lät bäst, storleken är tydligen inte allt för kvinnor), B&O RL45, ett par pluttduxar som lät illa och slutligen mina som jag skruvade fast i förhoppningen att jag nått vägs ände.
Nu pågår en ekonomisk förhandling om inköp av OD11 som jag hoppas får stå på golvet, alternativt ovanför duken där det finns en hylla. Och jag har läst att OD11 fungerar liggandes på en hylla ovanför en bioduk. Antingen 3000 spänn ur blöj- och vällingkassan eller mina högtalare kvar. Fint ultimatum va? I så fall åker de WAF-anpassade prototyperna ut med röven före och jag kan börja odla potatis och köra traktor igen istället för att leka högtalarbyggare.
/A
Det bästa är när allt går som befarat säger VD:n och ensamma ägaren till Västergård Snickeri.