Moderator: Redaktörer
murgatroyd skrev:Intressant... Jag funderar på V2 just med tanke på vad du skrev om lite begränsningar:
IMPROVEMENTS ON THE ORIGINAL
Thanks to the new processor architecture, the Stream Magic 6 V2 is more than four times more powerful than the Stream Magic 6 original and over twice as fast, delivering smoother, lower jitter playback of your music. This extra processing power also means that the Stream Magic 6 V2 can play everything from compressed MP3 formats, up to 24-bit/192kHz studio master quality files wirelessly over your home network, or from connected USB hard drives.

eksund skrev:Skulle kanske informerat om att jag bara har "Äpplen".
Bitperfect ska undersökas.
I övrigt så tolkar jag det som att "det mesta fungerar".
hifikg skrev:Bitperfect kostar 75 spänn i Appstore om jag minns rätt. Ett helt okej pris om man jämför med de mer flashiga spelarna.
eksund skrev:hifikg skrev:Bitperfect kostar 75 spänn i Appstore om jag minns rätt. Ett helt okej pris om man jämför med de mer flashiga spelarna.
Spelar Bitperfect FLAC filer? Itunes tar ju normalt inte ens emot FLAC filer. Eller är det jag som gör något fel?
ostmaccan skrev:Foobar2000 är verkligen ett kanonbra program. Anpassningsbarheten vet nästan inga gränser. Ett exempel för er som inte testat: Det går att ställa in fade när man byter låt, dvs: Du kan ställa in tex så att foobar vid låtbyte "fadear av" låten du lyssnar på så att det inte blå så jäkla hårt stopp i låten, går att ställa in på fade från 0 sekunder till typ 5 eller något sånt. Om man nu skulle vilja det kan den även använda "fade upp" nästa låt.
roggaro skrev:om det bara ska låta håller jag med, men om man händelsevis vill lyssna på musik så blir valet otvivelaktigt JRiver
roggaro skrev:jodå programmet är ju väldigt komplext uppbyggd och uppdateras kontinuerligt. ang. musik så får man mer headroom (högre i tak) med denna spelaren. tycker jag
sprudel skrev:Antingen från dator JRiver via USB-A till Oppon, eller som oftast nerladdad på hårddisk direkt in i Oppon.
Hela spektrat av format upp till DSD.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster