Den blir väldigt varm men det är kanske vanligt för det röret,jag är lite orolig att värdet är för högt.
Jag vill gärna höra vad ni som kan detta med rör och bias har för åsikt om detta?
/janixa
Moderator: Redaktörer
janixa skrev:Tack för info,de är kanske inte värdens bästa för ljud men trots allt så låter dom jäkligt bra,härlig bas och fint mellanregister.Biasvärdet verkar dock för högt tycker jag
janixa skrev:Vad är det som gör dom mindre lämpliga, högre distoritinon eller något annat dom låter riktigt bra i mina öron.
Ursäkta min nyfikenhet jag vill gärna veta.
/janixa
janixa skrev:Vad är det som gör dom mindre lämpliga, högre distoritinon eller något annat dom låter riktigt bra i mina öron.
Ursäkta min nyfikenhet jag vill gärna veta.
/janixa
janixa skrev:Tackar er alla för all info jag fått,nu har jag ju blivit lite klokare och biasvärdet var tydligen rätt.
Jag bifogar ett schema på förstärkaren om någon är intresserad att kolla på det.
soundbrigade skrev:Edit: Mitt schema är ju samma men mitt saknar global återkoppling ... ???!!!
soundbrigade skrev:Men just katodkopplingen ger ju massor av återkoppling.
soundbrigade skrev:Du torde rimliegn ha samma signal på alla utgångar (med olika stora förståss). Någon standard finns inte, utan du hittar återkopplingen lite överallt, oftast, dock, på lindningen med högsta impedansen.
Det finns fall där man har en speciell FB-lindning.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster