Moderator: Redaktörer

RogerGustavsson skrev:Analog eller digital visning har nog inget med ljudet att göra. Många av de äldre samlarobjekten har analog visning och inga snabbvalsmöjligheter. Här min Yamaha CT-7000:
[ Bild ]

DQ-20 skrev:RogerGustavsson skrev:Analog eller digital visning har nog inget med ljudet att göra. Många av de äldre samlarobjekten har analog visning och inga snabbvalsmöjligheter. Här min Yamaha CT-7000:
[ Bild ]
Du har en för dålig radio. Du måste uppgradera till en sånhäringa:
[ Bild ]
Bästa tuner-ratten i hela stada. Sitter en tyngd på insidan som ger den rätta solida känslan. Det enda jag har att klaga på är phono-kontakterna, som är är något skumma. Min är för övrigt fådd så priset var helt rätt.
/DQ-20
Kaha skrev:DQ-20 skrev:RogerGustavsson skrev:Analog eller digital visning har nog inget med ljudet att göra. Många av de äldre samlarobjekten har analog visning och inga snabbvalsmöjligheter. Här min Yamaha CT-7000:
[ Bild ]
Du har en för dålig radio. Du måste uppgradera till en sånhäringa:
[ Bild ]
Bästa tuner-ratten i hela stada. Sitter en tyngd på insidan som ger den rätta solida känslan. Det enda jag har att klaga på är phono-kontakterna, som är är något skumma. Min är för övrigt fådd så priset var helt rätt.
/DQ-20
Nej, en Yamaha CT-7000 åker 8-or runt en Sansui-9900. Sansuin kan säkert vara trevlig om man gillar det utseendet. (Och för ditt "pris" har den inte hård konkurrens...)
Vinylcalle skrev:
Hur och på vilket sätt? Du är nog den första någonsin jag hört komma med det påståendet. Annars brukar Sansuien räknas som en av världens bästa tuners (även om TU-919 och TU-X1 t.ex. är bättre för att nämna några ifrån samma tillverkare). CT-7000 däremot är jävligt läcker och en av mina personliga favoriter men den har inte några mätbara topprestanda och anses väl överlag vara ett mycket fint bygge men som inte har prestanda som riktigt motsvarar.
Därmed inte sagt att man inte skulle kunna föredra CT-7000 ändå pga personliga klangliga preferenser.
MvH Carl
Det där är ett märkligt resonemang, ungefär som att säga att en folkvagnsbuss med sittplatser för åtta personer har sämre prestanda än om den bara haft ett stort tomt lastutrymme. Ja, man sover ju sämre i en lägenhet som även är utrustad med kök också...Kaha skrev:* För att börja med det mest uppenbara, Sansui TU-9900 är en en kombinerad AM/FM-tuner, det blir en kompromiss i konstruktion jämfört med en ren FM-tuner. Framförallt i vridkondensatorn (mer om den längre ner)
MiaM skrev:Det där är ett märkligt resonemang, ungefär som att säga att en folkvagnsbuss med sittplatser för åtta personer har sämre prestanda än om den bara haft ett stort tomt lastutrymme. Ja, man sover ju sämre i en lägenhet som även är utrustad med kök också...Kaha skrev:* För att börja med det mest uppenbara, Sansui TU-9900 är en en kombinerad AM/FM-tuner, det blir en kompromiss i konstruktion jämfört med en ren FM-tuner. Framförallt i vridkondensatorn (mer om den längre ner)![]()
P.S. tacka vet jag den analoga TV'ns tid. Då hade jag en TV-apparat för VHF och en för UHF, för optimal kvalitet.
MiaM skrev:Ja, folk slutade väl när Sky Channel, Music Box och till sist MTV kom via kabel/parabol? I Sverige dog nog Luxemburg-lyssnandet en hel del av att reklamkanalerna drog igång och därmed tvingade SR att göra bättre program.
MiaM skrev:Ja, men SR gjorde bra mycket sämre program före reklamkanalerna kom jämfört med efter reklamkanalerna kom.
Användare som besöker denna kategori: Trassel och 11 gäster