Hejsan Faktiskt.
Har fått problem igen med min NAD förförstärkare. Den har 1 gång tidigare varit inne på garanti reparation pga att ett mekaniskt relä klickade under drift, samt att power leden flimmrade. Och teknikern skickade med en rep-beskrivning där det står, att man lagat strömförsörjning. Man har bytt POWER BOARD, 4 st kondensatorer samt 1 st transistor.
Och nu har samma fel uppstått igen, och när jag pratar med personal i butiken, så undrade han vad för källa jag kör som musikuppspelare, och jag berättade att jag för närvarande kör från PC - line out -> Förförstärkare -> slutsteg.
Och butikspersonalen berättade att det förut har varit problem med att chassi jord från PCn gått vidare in i förförstärkare och förstört förförstärkaren. Och han rekommenderade att man körde igenom en extern DAC eller liknande.
Låter detta rimligt att en line-out signal från en PC, samma PC som tidigare varit uppkopplad mot 2 andra förstärkare, en analog samt en digital BRIK utan problem, ska kunna pajja strömförsörjningen (antar att det är spänningsregleringen som är trasig på förförstärkare igen, iom flimmrande LED)?
Så vad säger ni?
Mvh Peruse